Machtige rit Noorwegen met de W126!!
Vorig jaar zijn wij met onze 500SEL naar Noorwegen op vakantie geweest. Diegene die er wel eens geweest zijn zullen erkennen dat dit land vol zit met machtig mooie wegen, uitzichten en zware beklimmingen met even grootte dalingen... wat echt een aanslag is voor de auto. Maar wat hebben we genoten van die bak!!
De foto's spreken voor zich...
Hoewel ik er natuurlijk wel even over heb moeten nadenken, want ja, de auto is wel 30 jaar oud en in Noorwegen kan je wel even staan met pech… heb ik vrij zorgeloos de keuze gemaakt.
Voordat we gingen wel nog even de cruisecontrole gemaakt, een reserve brandstofrelais en een extra dynamo (waterpomp recentelijk al vervangen) gekocht en de nodige vloeistoffen met slangen.
Wij hebben er in 2 weken zo´n 4300 KM doorheen gedraaid, en slechts 500 liter nodig gehad! Hoewel we zat bergen gehad hebben waar het verbruik 1:3 geweest is ( soms wel 30 minuten lang), hebben we ook veel lange halen gemaakt in zweden en Duitsland. Waarbij ik wel opmerk dat we geen haast hadden en vooral naar boven niet te gek deden. De motor heeft elke dag minstens 7 uur gedraaid en dat heeft hem echt goed gedaan. Hij loopt er nog steeds soepeler door.
En uiteraard even 200 plus in Duitsland
Het gereedschap en onderdelen hebben we niet nodig gehad, gelukkig.
Het enige probleem wat we gehad hebben is dat de druk in de benzine tank te hoog was op een zeker moment, ik denk door het druk verschil tussen de dalen en de bergen. Opeens roken we benzine. Langs de weg gecontroleerd en het drupte achter uit de ontluchting.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Sven op 31 mei 2016, 20:16, in totaal 1 keer bewerkt.