[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
500SE: accu leeg : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 07:34

500SE: accu leeg

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

500SE: accu leeg

Berichtdoor Henk_500SE » 14 jun 2016, 16:03

Nooit eerder een probleem mee gehad. Ineens start de auto niet meer. Doet helemaal niks. geen lampjes, geen tik, helemaal dood. Startkabels erop, start meteen. Heb een kwartier rond gereden, contact uit. Probeer weer te starten. Weer niks. Helemaal niks. Startkabels erop en meteen weer lopen.

Wil voorkomen dat ik de verkeerde zaken vervang: kan ik uitvinden of het de accu of de dynamo is die is overleden? Of kan het nog iets anders zijn?

Wellicht een blonde vraag, maar ik weet helaas niet beter...
Henk_500SE

Re: 500SE: accu leeg

Berichtdoor Bayram » 14 jun 2016, 16:09

Heb je een multimeter/ voltmeter?
Bayram
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Coupe280 » 14 jun 2016, 19:00

een accu kan ook ineens de geest geven.
zonder waarschuwing vooraf.
gebeurt niet gauw , maar kan wel, zelf meegemaakt.
spanningsregelaar zou er een rood lampje op moeten gloeien in je dashboard, al heb ik ook meegemaakt dat dat lampje niet werkt.
dus meten is weten met multimeter.
Gr. tonnie
Coupe280
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 126 » 14 jun 2016, 20:20

Hier staat ook wat info en een link naar de how to
dynamo-controleren-t3658.html
126

Berichtdoor Douwe » 15 jun 2016, 06:18

Als je de motor kan starten door start hulp.
En hij blijft daarna op eigen kracht goed lopen dan lijkt mij dat de dynamo nog werking heeft.
Omdat de accu leeg zou zijn en hij toch spanning nodigvheeft voor de ontsteking en andere zaken zal dit vermoedelijk van de dynamo afkomstig zijn.
De kans dat je accu inwendig sluiting heeft is een mogelijkheid.
Maar meten is weten kan ook slechte verbindingen zijn oxidatie tussen de laadkabel van af de dynamo naar de accu of een slecht massa contact.
Een poosje terug wou de auto van mijn vrouw spontaan niet meer starten .
Accu gemeten die was goed als ik bij de startmotor de spanning mete en massa via blok deed dan had ik minder spanning.
Ik heb toen om te testen een startkabel op de massa van de accu geplaatst en rechtstreeks op het motorblok toen wou hij weer starten.
Daarna was het zoeken waar het massa probleem zat.
En dat was gelukkig gouw gevonden.
Dus meten is weten.
Indien nodig ik heb nog een perfecte accu staan
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE

Berichtdoor VenSter » 11 jul 2016, 12:04

Heren,
Mijn 300SE precies, maar dan ook precies hetzelfde probleem. Dacht dus ook dat accu defect was. Ik ga alles controleren. Weet dat Douwe op dit moment de Park & Party rijdt dus wens hem vanaf hier succes!
Gegroet, Frank
VenSter

Berichtdoor Douwe » 11 jul 2016, 13:13

Dankje frank we zijn inderdaad vandaag net vertrokken.
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE

Keer terug naar Techniek