[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vervangen waterpomp : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 07:25

Vervangen waterpomp

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Vervangen waterpomp

Berichtdoor S380 » 15 aug 2016, 21:22

Hoi,

Ik heb een 380SE met een lekkende waterpomp dus het is tijd om deze te vervangen zodat ik het bijvullen met gedemineraliseerd water kan stoppen en er echt koelmiddel kan inkieperen voor de winter.
Welk merk van waterpomp is betrouwbaar want er gaat toch wel wat werk in zitten.
Prijzen in de webshops beginnen bij €65(Aquaplus)... €110(Febi Bilstein)... €200(Hepu) en eindigen boven de €200 (Mercedes niet meegerekend)

Graag reactie van diegenen onder jullie die dit reeds uitgevoerd hebben voor ik de bestelling uitvoer, eventuele links met interessante prijzen zijn uiteraard steeds welkom.
S380

Re: Vervangen waterpomp

Berichtdoor Douwe » 15 aug 2016, 21:32

Waarom niet een pomp van www.steronderdelen.nl
Deze zijn betrouwbaar
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Neerven » 16 aug 2016, 08:50

Heb ook een pomp van steronderdelen geplaatst, werkt prima.
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor S380 » 16 aug 2016, 16:41

OK, als er niet veel verschil zit tussen de verschillende merken bestel ik er wel een goedkope :think:
S380

Berichtdoor S380 » 07 sep 2016, 15:44

Nadat ik mijn koelwater vervangen had en een ritje aan het maken was werd mijn koelwater te warm (+100 graden). Verwarming stond reeds bij het vervangen van het koelwater op maximum maar dit hielp niet want er werd alleen lauwe lucht in het interieur geblazen. Op datzelfde moment kwam er ook een klein scheurtje in mijn expantievat waar het koelwater uitspoot. (dit kan met mijn onderste vraag te maken hebben...)
Voor ik verder ga zoeken naar de oorzaak (ontluchting, radiator,...) heb ik mijn thermostaat verwijdert, mijn radiator uitgespoeld met een oplossing van soda en een nieuw expantievat aangekocht en daar heb ik nu volgende vragen over:

1)Het nieuwe expantievat voor mijn W126 is standaard voorzien van een extra aansluiting voor een niveausensor (type 2 ?). Moet ik dit afsluiten met een stukje radiatordarm en een stop of zijn er passende stoppen voor te vinden waardoor het toch wat mooier oogt ?

2)Mijn dop van het expantievat is volgens mij gemaakt om op 100 graden open te gaan, is dit de correcte waarde voor een W126/1983/380SE/204pk ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
S380

Berichtdoor Douwe » 07 sep 2016, 16:35

Voor die extra aansluiting zijn speciale ringen te verkrijgen die er in kunnen en zo het gat afdichten
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor S380 » 07 sep 2016, 22:50

Bedankt,
Online vind ik deze nergens, misschien iemand anders wel...indien niet loop ik wel eens langs de MB dealer zodat ik ook weet of ik de goede afsluitdop heb. ;)
S380

Berichtdoor Douwe » 08 sep 2016, 06:24

Volgens mij is dit hem
Mist alleen de zege ring (borging) nog.

http://m.besteonderdelen.nl/vaico-7014302.html
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor S380 » 13 sep 2016, 13:21

Effe een update om dit bericht af te ronden. Ik heb bij de MB dealer volgende antwoorden gekregen:

Als je een expantievat besteld voor een W126 type 1 krijg je (in de meeste gevallen) een expantievat met een extra zijaansluiting voor de niveausensor, het gaat hier dan eigenlijk over een expantievat voor een type 2...
Om deze extra zijaansluiting af te sluiten heb je een afsluitdop nodig => MB nr.: 1265000084 (€8.83).

De afsluitdop bovenaan is standaard voorzien van een merkteken "120" => MB nr.: 1235010215 (€26,55)

Groeten :whistle:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
S380

Berichtdoor Weizengelb » 13 sep 2016, 14:43

Hallo,

Als deze pomp toevallig hetzelfde is als die van een 450SE M117 dan heb ik nog een nieuwe liggen.

Groeten, Math
Weizengelb
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek