Goedenavond medeforumleden! Waarschijnlijk merken jullie aan de aanhef al dat ik in een(zoals meestal) goede bui ben en wel hierom. Ik heb eindelijk na wel een half jaar de oorzaak gevonden v/h soms uitvallen v/d motor van mijn 300SEL.
Hij wilde wel eens uitvallen in een rotonde of plotselinge stop. Dit begon na een noodstop. Toen ik vorige week een nieuwe bobinekabel, verdelerkap+motor had geplaatst en hij vanmorgen wéér stopte was ik er even strontziek van. Echter niet getreurd en doorgaan. In het verleden ben ik o.a. systeem/netwerkbeheerder geweest en tijdens de opleiding werd mij geleerd ' kijk altijd eerst de hardware en bekabeling na! Ik heb vandaag dus een lijst gemaakt van alle contactpunten bij bewegende en warm wordende delen en ben deze na gaan lopen en waar kwam ik terecht? Bij de bobinekap. Toen ik die arafat haalde zag ik 4 aansluitingen die recht naar beneden moesten lopen maar dat niét deden. Aan de meest rechtse kon ik zien dat er al een keer aan soldeerd was. De kap beschermde dus niet alleen maar schuurde en boog bij bewegingen de leidingen. Bij gestarte motor ligt aanraken en..... afslaan weer .
De hele boel is vervangen en klaar.
Ik zet er morgen foto's bij v/d originele situatie en nu 1 van internet. De 2 polen zijn de aansluitpunten die ik bedoel.
Moraal v/d verhaal? Deurgaon!.