[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ring bij stappenmotor 500SEC : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 07:32

ring bij stappenmotor 500SEC

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor jwl » 27 aug 2016, 18:07

beste forum leden.

wie kan mij een foto laten zien..waar het beruchte ringetje bij de stappenmotor zit om het stationair toerental goed te krijgen?

alvast heel erg bedankt.
jwl
 


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor Douwe » 27 aug 2016, 21:50

Voor je hier aan begint moet je er wel van overtuigd zijn dat al je vacuüm lekkages zijn opgelost.
De motor perfect is afgesteld ook de kleppen en de ontsteking
Tevens de injectors testen op de juiste werking.
Bij slechte sproeibeelt loopt je motor ook anders dan hij hoort.
Maar als al dat is gecontroleerd dan kan je ook nog de leerlauf laten upgraden .
Ik heb hier meerdere liggen die met een laag toerental zijn afgesteld.
Maar als dit allemaal al is gedaan dan is hier wat jij zocht.


post73383.html?hilit=Stappenmotor%20repareren#p73383
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor jwl » 28 aug 2016, 14:25

bedankt voor de feetback.

het gekke is dat die koud erg mooi loopt zeer pittig reageert..

injectorrubbers waren idd ookniet goed..nu vervangen..gaf wel iets verbetering..

enige vacuüm nog niet gecontroleerd is aan de bak.

stappenmotor al wel vier keer schoon gemaakt..start op 1500toeren..daarna vrij snel 1000/1100..

dus dacht met ringetje kan ik ook dingen uitsluiten..

moet die komen bij de start injector kant?
jwl
 


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor Douwe » 28 aug 2016, 14:32

Mijn fout ik had het verkeerd begrepen.
Als je de stappen motor wil omzeilen dan kan je een carroserie ring plaatsen met een gastje van 5 mm .(een stukje van een as met hier een gaatje in is nog beter)
Die word inderdaad aan injector zeide geplaats zodat hij niet de motor kan worden ingezogen.
Je kan ook de stappen motor vervangen voor een LPG stelschroef voor in de slang.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor jwl » 28 aug 2016, 18:16

iemand een ide?

heb busje er in met 5mm gat nu slaat die af..oook als die warm is..
jwl
 


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor Douwe » 28 aug 2016, 19:55

Als hij met 5 mm afslaat dan het gat wat op boren naar 5.5 en als hij dan nog niet wil lopen naar 6 mm.
Vandaar dat een gas stelschroef makkelijker is daar kan je hem traploos mee instellen.net als de eerste motoren met een was potje
Die hadden ook een stationair stel schroef
En een waspotjes om bij koude motor meer lucht te geven en zo het stationair wat verhogen.
Het mooiste is natuurlijk om de motor orginele te houden.
Maar met deze constructie kan je goed testen of je stationair loop problemen in de leerlauf of stappen motor zit.of in vacuüm lekkages of ander mechaniche dingen.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor jwl » 28 aug 2016, 22:40

ja idd maar waar zal het op kunnen wijzen dat die met 5mm echt ditect afslaat?

en ik hoorde ook wat over vervroeging?
jwl
 


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor Douwe » 29 aug 2016, 06:10

De vervroeging kan ook lek zijn volgens hans
Deze zit op je ontstekings huis Even de slang eraf trekken en aan het potje zuigen.
Als je deze kan vacuüm zuigend en dus wat voelde bewegen dan is hij goed.
Je kan ook ff de verdelerkap er afhalen en terwijl je zuigt kijken of het inwendige verdraaid
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor jwl » 29 aug 2016, 10:58

co was idd bekeken bii APK bij verhoogd toerental en was toen APK goed...
wat ook vreemd was dat die niet reageerde op stellen..en ja ik drukte de imbus in en draaide zo...

ps vervroeging is goed...

nog wel vraagje...als ik de auto uit zet hoor ik altijd een sisje bij de kachel bediening...ik.heb druk toetsen..

en wil idd de bak modulator nog testen op vacuüm lek
jwl
 


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor jwl » 29 aug 2016, 11:06

ps hans

werkt de leerlouf niet alleen bij koud voor toerental naar warm?

of blijft die het constant regelen en dus ook het mensel onder de plaat?
jwl
 


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor jwl » 29 aug 2016, 18:52

ok hans dus mocht de motor iets kouder of warmer worden stuurt die ook bii?

ben nog even op onderzoek geweest..
maar hij staat nu ca 14graden voor bij ca 900rpm zonder vacuüm..
zet ik de vacuüm er op? staat die stationair ca op 30graden voor???? en slingert tussen 850 en 1000 rpm..

vraagje dit grote verschil in graden met of zonder vacuüm lijkt mij ook niet normaal..

iemand een ide?
jwl
 


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor Douwe » 29 aug 2016, 19:34

Heb je toevallen nog een telefoonschijf op je lmm arm
Dus onder je luchtfilter een metalen schijf met gaten en een rubberen vlap erop.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor jwl » 29 aug 2016, 20:29

nee gewoon vlakke luchtweger
jwl
 


Re: ring bij stappenmotor 500SEC

Berichtdoor Douwe » 29 aug 2016, 21:15

Dan vermoed ik dat je vacuüm lekkages heb.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron