[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vlottervraag : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 07:20

Vlottervraag

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Vlottervraag

Berichtdoor Harm1 » 21 sep 2016, 19:24

Goedenavond mede-forumleden. Even een technische vraag. Geeft de vlotter ook een signaal naar het benzinepomprelais waardoor deze bij dit signaal een signaal geeft naar de ECU waardopr deze de motor stopt?
mvg. Harm.
Harm1
 


Re: Vlottervraag

Berichtdoor RD500SEC » 21 sep 2016, 21:43

De brandstof vlotter staat niet in verbinding met het brandstofpomprelais Harm.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vlottervraag

Berichtdoor Harm1 » 21 sep 2016, 23:52

Bedankt Richard!
De reden voor mijn vraag: vanmiddag reed bij mijn huis vandaan, 1km. bij vandaan is een droge rivier waar de weg door loopt, steile helling naar beneden/omhoog. Motor slaat af opwaarts, horizontaal gezet en hij startte weer, meteen terug en hetzelfde. Meteen naar huis en met baby-benz naar garage waar een nieuwe duitse monteur werkt en probleem voorgelegd. Hij had W124 gehad en vertelde mij dat bij benzinepeil tegen reservestand aan en bij schuine stand auto of plotseling remmen dat de " vlotter" aan het brandstofpomp doorgeeft "leeg" deze dat doorgeeft aan de ECU "leeg" waarna dez de motor uit voorzorg stopt.
Harm1
 


Re: Vlottervraag

Berichtdoor Douwe » 22 sep 2016, 06:20

Wat wel een probleem.kan zijn is een te laag brandstof niveau.
Ik heb al meerdere gehad die zodra ze onder een kwart stonden niet meer wouden aanslaan.
Wel starten en aanslaan en dan vallen ze weer uitzodra je de contact sleutel los laat.
Dus je zou zeggen dat er wel iets is wat dat doet
Binnen in de tank zit een kunstof emmer deze zorgt er normaal voor dat klotsen en hellingen oprijden bij een zo goed als lege tank geen probleem is.
Ook de vlotter in de tank heeft een gesloten systeem wat niet op klotsen kan reageren.
De vlotter zit in een buis die door een gaatje van zo'n 2 mm kan vollopen en leeg lopen.
Dus je begrijpt dat het even duurt voor dat de vlotter het verschil in hoogte door krijgt.
Dus daar zal klotsen en een bocht of hellingen oprijden weinig tot geen invloed op mogen hebben.
Wel zou een oude slapende beveiliging met een wegsleep beveiliging dit mogelijk kunnen veroorzaken.
Ik weet natuurlijk niet of jij daar een beveiliging in hebt zitten.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Vlottervraag

Berichtdoor Harm1 » 22 sep 2016, 08:26

Bedankt Douwe. Ik ga zometeen naar die garage toe om eens even met die man te praten, wie weet en, niet onbelangrijk, ik ben aardig goed in (technisch) duits.
mvg. Harm.
Harm1
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron