[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kachel : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 08:58

kachel

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

kachel

Berichtdoor Kortboyer » 28 okt 2016, 18:36

Hallo Medeformers,

ik heb het probleem met de kachel van mijn 380 dat de verwarming, als je de auto start en het tempwieltje staat bijvoorbeeld op 22 graden, de verwarming niet te stoppen is en bloedheet wordt, en niet meer te temperen is, als je de wieltjes op min. zet en dan start kun je wel regelen, heb de stekker op het blokje achter het schutbord al schoongemaakt en ingespoten met contactspray, iemand een idee??

Groet, Boudewijn
Avatar gebruiker
Kortboyer
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 183
Geregistreerd: 11 okt 2011, 00:50
Woonplaats: Vorden (Achterhoek)
Roepnaam:
Type wagen: 380SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kachel

Berichtdoor Douwe » 28 okt 2016, 20:20

vermoedelijk een contact probleem op je besturing kastje rechts onder het dashboard
het wil wel gebeuren dat daar slechte contacten in zitten waar door dit gebeurd
sprayen met contact spray is een tijdelijke oplossing
de contact busjes strakker maken in de stekker verbindingen zodat de pennen weer goed stevig contact maken met deze busjes is een langdurige oplossing
je kan heel simpel door middel van de achterkant van een boortje van dezelfde maat als de pennen van de stekker
voelen in de contact busjes of deze nog wel goed contact maken
je voelt dan een weerstand als je het boortje in het busje brengt en ook als je hem eruit trekt moet je goed weerstand voelen.
is dit niet het geval dan zul je het busje door middel van een spriem of een horloge schroevendraaiertje weer een beetje strakker moeten maken
ik slijp meestal een conus aan de achterkant van het boortje zodat hij eenvoudig een te strak gebogen busje weer in kan komen :handgestures-thumbup:
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten