Het is nu 24 nov 2024, 07:01
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Sipke Hoekstra » 03 dec 2016, 19:26
Bij mijn 300SE van 1986 sluit het dakraam niet.
Hij schuift wel naar achteren en ook naar voren, maar dat laatste stukje omhoog doet hij niet. Het hoort alsof hij over de tandjes draait. Kan ik daar nog iets aan stellen of is de motor op ?
-
Sipke Hoekstra
-
door Douwe » 03 dec 2016, 20:11
Gezien de leeftijd verwacht ik dat je een schuif kantel dak hebt.
Normaal zijn die wel te stellen.
Maar gezien jij het hebt over ratelen lijkt mij dat mogelijk de tandwielen in de motor op zijn.
Gezien het moment Dat hij echt kracht moet leveren bij het sluiten van het dak en dan begin hij te ratelen.
Dat houd in dat afstellen geen zin meer heeft.
Maar dat je vermoedelijk toe ben aan een andere motor
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
door Leeflang » 03 dec 2016, 21:25
Ik zou eerder aan een versleten kabel denken.
Bij serie 2 daken willen ook wel eens de armen, die voor het heffen dienen, afbreken.
Een nadere inspectie lijkt me noodzakelijk.
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Douwe » 03 dec 2016, 23:26
De vertanding op de kabel is van metaal .het tandwiel in de motor van kunstof.
9 van de 10 is dan ook dat kunstof tandwiel versleten.
Maar dat de kantel delen stuk kunnen zijn komt regelmatig voor.
Indien gewenst heb ik nog wel een paar type 2 motoren liggen.
Pas wel op met de kabel uit de buiten mantel halen
Je zal niet de eerste zijn die hem eruit haald en er niet meer in terug kan krijgen.
Of dat hij halverwege vast loopt in de buitenmantel komt ook voor.
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
door Leeflang » 04 dec 2016, 00:10
Ik dacht dat de kabel ook van kunststof was net als die van de antenne en het rolgordijn, maar je hebt gelijk, die van het dak is van metaal en zal inderdaad niet gauw versleten zijn.
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Douwe » 04 dec 2016, 11:14
Er zitten om die staalkabel wel kunstof gelijders busjes die voor problemen kunnen zorgen.
Dat is ook de reden dat sommige kabels vast lopen bij het in of uit de buitenmantel halen.
Ik heb er nu al een stuk of 3 gehad die met geen mogelijkheid meer erin of eruit wouden
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
door Sipke Hoekstra » 04 dec 2016, 15:14
Douwe , ik heb wel belangstelling bij een van de motors als blijkt dat dat het is.
Bedankt voor de reactie
-
Sipke Hoekstra
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten