[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Cylinderkopbouten : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 06:03

Cylinderkopbouten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Cylinderkopbouten

Berichtdoor Harm1 » 23 dec 2016, 02:40

Goedenavond mede-forumleden. Mijn krukaskeerring voor lekt iets en ik ga hem vervangen. Na enig denken kwam ik erachter dat ik eigenlijk alle pakkingen wil vervangen want als ik al bij de krukaskeerring ben ligt de hele voorkant en kan ik net zo goed alles vervangen. Tevens bedacht ik mij dat als ik de versnellingsbak loskoppel ik het blok eruit kan en alles aanpakken en dit ga ik ook doen.
Nu mijn vraag. Ik ga een volledige set pakkingen bestellen en ook 14 cylinderkopbouten en bij de bouten loop ik vast gezien het aanbod en de maten. Ik heb ze gezien met 12-ster kop etc.
Welke bouten heb ik nodig? Dus specifieke maten etc.
Het gaat om mijn 300SEL bouwjaar 1990. Motornr.: 103981 12 115919.
mvg. Harm.
Harm1
 


Re: Cylinderkopbouten

Berichtdoor Douwe » 23 dec 2016, 09:19

Tip
Het uit bouwen van de motor kan met de versnellingsbak er aan vast.
Je kan de dwars balk onder de bak demonteren.

Even radiateur er voor uithalen
Het blok achteraan vast haken
En voor om de krukas een spanband die je kan aanspannen zodat het blok voor omhoog komt en de bak achter zakt.
Zo haal ik altijd de blokken eruit en er weer in.
Onder de auto de bak aan en af bouten heeft meer werk in hopeloze ruimte.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Cylinderkopbouten

Berichtdoor Walllie » 23 dec 2016, 10:19

Ik meende bij mijn blok revisie dat het verschil zat in dikte
En jij hebt een van de laatste blokken dus daar zal verschil in zitten

En de cilinder kop bouten nieuwmodel zijn geen imbus of torx maar spline (veel of meer tand) dacht 8 of 12 tandjes inwendig
Hou hier rekening mee met bestellen van speciaal gereedschap
En draai ze niet te strak het zijn rekbout met een vast aanhaal moment en graden ook dacht ik
Anders ff je nokkenas deksel liften en eerst ff checken is 10 min werk

Ps hou goed in de gaten dat je de juiste koppakking neemt er zijn voor de m103 2 modellen cilinder kop
Dit zal te maken hebben met de compressie verhouding
Als je je originele blok in jecauto hebt gewoon op chassis en blok nummer bestellen
Verschil zit hem in de verbrandings kamer van de cilinderkop hol of niet
En neem nooit een m104 pakking die heeft andere koelwater kanalen
Die pakking past echter wel maar is niet juist
Avatar gebruiker
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 924
Geregistreerd: 11 okt 2011, 20:42
Woonplaats: Arnhem, GD.
Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Cylinderkopbouten

Berichtdoor Harm1 » 23 dec 2016, 11:06

Bedankt alvast voor de info tot nu toe. Douwe- ik denk toch dat ik de bak eerst loskoppel. Hij is er afgelopen jaar 3keer onderweg geweest en ik weet nu hoe het moet. Tevens heb ik een luchtpomp met van alles erbij. Hij moet er toch vanaf voor het achterste krukaskeerring.
Wallie- de aanhaalmomenten en complete procedure heb ik van How To. Ik ga gewoon voor de bouten met inbuskop mijn torquebar heeft die hulpstukken voor sterren enz. niet en ik heb al 1x zelf wat gemaakt voor de nieuwe achteras wiellagers en dat was te doen (kanteel hulpstuk) maar sterren etc. lukt mij niet.
Nu nog de EXACTE maten, mag ook merk zijn
mvg. Harm.
Harm1
 


Re: Cylinderkopbouten

Berichtdoor Harm1 » 24 dec 2016, 11:55

Probleem opgelost. Na contact te hebben opgenomen met de firma VICTOR REINZ heb ik een ' Dichtungsvollsatz ' met bijbehorende cylinderkopbouten besteld.
Iedereen bedankt voor de hulp. Week 2 ga ik met hulp van een vriend bezig. Ik hou jullie op de hoogte.
mvg. Harm.
Harm1
 


Re: Cylinderkopbouten

Berichtdoor Harm1 » 24 dec 2016, 15:43

Sorry, ben vergeten te melden dat het
topic dicht mag. Bij .
mvg. Harm
Harm1
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten