[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
automaat schakelt niet : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 15:07

automaat schakelt niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

automaat schakelt niet

Berichtdoor Jeroen500SEC » 07 jul 2010, 20:02

Hallo Forumleden

Ik heb een vreemd probleem met mijn automaat,nadat we vorige week een ander blok in mijn SEC hebben gezet.werkt de automaat naar een paar dagen gewoon te hebben gereden niet meer
Als ik de motor start heeft hij zoals het hoort netjes 700 toeren als ik hem vervolgens in d of r zet daalt het toerental zoals het hoort maar er komt geen beweging een de auto.
Voor de motor wissel schakelde de automaat perfect geen gebonk enz.
Na het wisselen is de olie bijgevuld met ATF

Gretz Jeroen 500SEC
Jeroen500SEC
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: automaat schakelt niet

Berichtdoor Vlieger » 08 jul 2010, 08:06

Het lijkt erop dat je bowden kabel is los geschoten of de afstelling verlopen.
Controleer eens of de kabel nog vast zit aan de gasstangen.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Re: automaat schakelt niet

Berichtdoor Jeroen500SEC » 08 jul 2010, 10:13

er is ongeveer een liter olie bij in gekomen.
We hebben omdat de boel toch uit de motorruimte was de boel ook schoon gespoten met hoge druk want het vorige blok verloor nog al wat olie(geen bak olie maar motor olie) de boel was daar door behoorlijk versmeerd.
Kan het wezen dat er troep in de bak is gekomen en dat het nu mechanische pistons of iets dergelijks word geblokkeerd of de door stroming van de olie die stagneert.
Of vacuĆ¼m

gretz Jeroen500sec
Jeroen500SEC
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1982

Keer terug naar Techniek