[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300SD gebonk aan achteras : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 06:04

300SD gebonk aan achteras

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

300SD gebonk aan achteras

Berichtdoor Nachtuil » 31 dec 2016, 00:56

Als ik over naden van een betonbaan rijd hoor ik achteraan een geluid dat er niet thuis hoort zoiets van DOK..DOK..DOK. Mijn 300SE heeft dat niet, en omdat daar nieuwe schokdempers op staan heb ik deze bij de SD nu ook vervangen, maar zonder resultaat. De stabilisator stang heeft geen speling. Dus dacht ik nog aan die landmijnen. Boven die landmijnen zit nog een kleinere ring die ik kan verdraaien en die enkele mm speling heeft. Maar nu heb ik ter vergelijking de 300SE op de brug gezet en die heeft ook die speling. De scharnierpunten van de schommels zien er ook goed uit. Wat kan het verder nog zijn? Mijn 600SEL (W140) heeft dat eigenlijk ook dat gebonk maar die heb ik nog niet op de brug gezet.
Nachtuil

Re: 300SD gebonk aan achteras

Berichtdoor 126 » 31 dec 2016, 10:15

Aanslagrubbers?
Rubbers van uitlaat?
126

Berichtdoor 126 » 31 dec 2016, 10:20

Heb je de voorwielophanging ook nagekeken?
Als je denkt dat het van achter komt,kan het evengoed aan de voorkant zijn,het is erg verradelijk om in te schatten.
is het alleen dat bonken?
of trilt het stuur of auto?
126

Berichtdoor Douwe » 31 dec 2016, 11:37

De uitlaat kan ook voor gebonk zorgen tegen de bodem

En hou rekening met dat de uitlaat uitzet als hij warmer word
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Mooster » 31 dec 2016, 20:06

Naar Nederland verhuizen alwaar geen betonbanen zijn?
Mooster

Berichtdoor 126 » 31 dec 2016, 20:23

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
126

Berichtdoor Nachtuil » 02 jan 2017, 00:20

Ja, inderdaad hebben Jullie veel betere wegen. Ik zit momenteel in Valkenburg maar met de kampeerwagen. Het ligt niet aan de uitlaat, die slaat nergens tegen. Ik zal desnoods maar eens vrijwillig naar de keuring rijden daar kunnen ze alle wielen laten verschuiven, dan zien ze wel wat er hapert.
Nachtuil

Berichtdoor Mooster » 02 jan 2017, 00:59

Ok. Kunnen ze bij de keuring met stilstaande auto de wielen laten trillen alsof deze op een snelweg rijden? Zou mooi zijn en hopelijk dat je dan kunt achterhalen waar t gebonk vandaan komt.
Mooster

Berichtdoor Nachtuil » 02 jan 2017, 13:28

Op de keuring laten ze die wielen één voor een trillen, maar dat is om de schokdempers te testen, en dat gebeurt niet op de brug maar op de grond. Dus zou ik moeten vragen of ik er tijdens die test eens onder mag kijken.
Nachtuil

Keer terug naar Techniek