Afgelopen dagen naar Stuttgart geweest met de schrijver van het boek hierboven.
Hij is bezig met 'deel 2' en mocht deze keer gebruik maken van het Mercedes-Benz Archief in Stuttgart.
Deel 1 gaat meer over de aanschaf en het onderhoud van de W126.
Deel 2 zal gaan over de ontwikkeling en de geschiedenis eromheen en is naar verwachting volgend jaar klaar.
Na 6 vergeefse verzoeken, mocht hij nu eindelijk wel naar binnen.
Blijkbaar moet je eerst een boek schrijven voordat ze daar de deur open doen.
Ze waren echter erg behulpzaam voor ons daar en na het invullen van de gebruikelijk papieren, mochten we aan het werk.
2017-02-23 09.52.49.jpg
Je komt daar een schat aan informatie tegen en alles mocht gekopieerd worden. Alleen het gebruik van persoonlijke gegevens uit die documenten was niet toegestaan, al het andere in principe wel.
De eerste W126 is tenslotte al bijna 38 jaar oud en veel 'geheimzinnigs' zit er dan ook niet meer aan.
Naast brochures en folders, zaten er ook veel originele documenten en zelfs bouwtekeningen in en die zijn erg leuk om door te bladeren.
2017-02-22 15.12.03.jpg
2017-02-23 19.24.27.jpg
Gisteren de hele dag gebladerd en gesorteerd en achter het kopieerapparaat gestaan en aan het einde van de dag waren we al een heel eind gekomen. Vandaag weer om 9 uur begonnen en rond 12 uur waren we klaar.
Mooi moment om nog even langs het museum te rijden voor wat sfeerfoto's.
Daarna heb ik Nik Greene op de trein gezet en ben met de C280 naar huis gereden.
Rijdt trouwens niet verkeerd zo'n C en is ook prima geschikt voor de lange afstanden kan ik inmiddels vertellen.
(Al is het natuurlijk géén S, maar dat is logisch)
2017-02-23 11.46.03.jpg
museum_1.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.