[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
fout in starter of contactslot? : Algemene vragen over jouw auto

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 16:43

fout in starter of contactslot?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

fout in starter of contactslot?

Berichtdoor Nachtuil » 23 feb 2017, 02:48

Ik heb een 380SE staan waar ik nog niet veel aan gedaan heb, en als ik die start blijft soms de starter draaien tot je het contact weer afzet. Wat is het meest waarschijnlijke waar dat aan ligt?
Nachtuil
 


Re: fout in starter of contactslot?

Berichtdoor 126 » 23 feb 2017, 07:27

Ligt aan de startmotor.
Je kunt de start motor even rechtsreeks aansluiten met een stuk kabel op de accu dan weet je het zeker.
Als de motor eenmaal loopt de kabel weer loshalen.
126
 


Re: fout in starter of contactslot?

Berichtdoor Douwe » 23 feb 2017, 08:23

Dat de bendix / relais stroef gaat
De bendix is het tandwiel in de startmotor wat door het relais naar buiten word bewogen.
Mogelijk gaat deze te zwaar waardoor hij niet automatich terug gaat.

Of je contact slot is niet in orde .
Dan zou de stuurspaning op je start relais blijfen staan.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: fout in starter of contactslot?

Berichtdoor Nachtuil » 24 feb 2017, 01:07

Als ik er zo nog eens over nadenk moet de fout in het contactslot zitten, want het starten stopt als ik het contact afzet. Moest de fout in de starter zitten dan zou dat niet uitmaken dat ik het contact afzet.
Nachtuil
 


Re: fout in starter of contactslot?

Berichtdoor Douwe » 24 feb 2017, 08:25

Dan zou ik de stuurspaning kabel eens meten .
En controleren of deze theorie klopt
Als het goed is zit naast de dynamo op het binnen spatbord een kabel verbinding blok.
Hier zit de stuurstroom draad van de startmotor bij in
Als hier stroom op blijft staan terwijl de motor loopt is daar iets niet goed.
Dan nog ff het schroefje los draaien en controleren op welke van de 2 draden de spanning staat
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten