[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Motoren elektrische stoel : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 maart 2024, 21:54

Motoren elektrische stoel

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Motoren elektrische stoel

Berichtdoor MG1 » 06 jul 2010, 08:55

Hallo allemaal,

Graag zou ik wat meer informatie ontvangen over de elektrische stoelen die veel mensen in hun 126 hebben zitten.

De stoelen hebben meerdere motoren, maar welke motor is voor welke beweging?

Mijn bijrijdersstoel die gaat niet meer omhoog (aan de voorkant van het zitvlak). De achterkant van het zitvlak is nog gewoon te bedienen maar de voorkant van het zitvlak doet niks meer.

Welke motor is dit? hoe kan ik deze het makkelijkst los halen en nakijken?

bij voorbaat dank.
Avatar gebruiker
MG1
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 19 jan 2010, 09:33
Woonplaats: Drempt
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motoren elektrische stoel

Berichtdoor Frank117 » 11 jul 2010, 11:11

Meestal is de oorzaak te vinden in de kabeltjes die van de motor naar het mechaniek lopen.
De buitenkant van die kabels worden langer mettertijd, of de binnenkabels krimpen. Het klinkt ongeloofwaardig, maar het is wel zo. Dan hoor je de motor wel draaien, maar er beweegt niets.
Remedie is: stoel uit de auto, kijken welke kabel dol draait, binnenkabeltje demonteren, uiteinde in de bankschoef, griptang aan de andere kant en trekken tot de binnenkabel ongeveer een halve centimeter langer is geworden. Ik heb al meermaals stoelen op die manier gerepareerd, het werkt echt en is weer goed voor vele jaren.
Frank.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, Belgiƫ
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motoren elektrische stoel

Berichtdoor ElGriffo » 11 jul 2010, 14:41

Heb je de zekeringen al goed gecontroleerd? bij mij deed er bij
de rechter stoel 3 functies niet en dat bleek een zekering te zijn ??

Het is maar een idee

Grt
ElGriffo
 


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten