[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
revisie carburateur : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 03:12

revisie carburateur

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

revisie carburateur

Berichtdoor WPloeg » 13 feb 2017, 20:41

ik heb een gereviseerde solex 4a1 carburateur.heb hem er opgezet maar loopt stationair veel te hoog.
nu was ik de stelschroef voor de co afstelling vergeten over te zetten.
alleen zit er in mij nieuwe carburateur geen schroefdraad.wel vreemd denk ik.
wie weet zo welke maat tap dit is .dan kan ik dit er zelf in tappen.of een andere oplossing.
het gaat op de schroef met de pijlen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
WPloeg
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 01 dec 2011, 19:43
Woonplaats: slochteren
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: revisie carburateur

Berichtdoor RD500SEC » 15 feb 2017, 16:26

Als ik naar de oude carburateur kijk, lijkt het alsof er in het gat voor de stelschroef een bus zit waar de schroef weer in zit?
Die bus zie ik niet in de gereviseerde carb.
De draad zal metrisch fijn zijn verwacht ik.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: revisie carburateur

Berichtdoor WPloeg » 09 maart 2017, 19:35

wie weet hoe ver ik de 2 stelschroeven voor het co moet uitdraaien.auto start wel maar moet hem op toeren houden ander slaat hij af.ook naar 5 min warmdraaien.
WPloeg
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 01 dec 2011, 19:43
Woonplaats: slochteren
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: revisie carburateur

Berichtdoor Douwe » 09 maart 2017, 19:53

Helaas er zijn weinig bekend met de carburateur versie.
Ik heb hier zelf ook nog een carburateur liggen die ik eens open wil halen om mij hier in te verdiepen.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: revisie carburateur

Berichtdoor RD500SEC » 10 maart 2017, 14:24

Ik kan zo snel niet terug vinden wat de basisafstelling is, ik zou de beide schroeven 2 omwentelingen open draaien en daar vandaan verder afstellen.
Welke uitvoering van carburateur heb je?
De latere carburateurs hebben een centrale stelschroef waar je het co mee stelt. De basis afstelling doe je nog steeds met de beide stelschroeven die ook de oudere typen hebben.
Mogelijk zit deze centrale stelschroef op de plaats die je eerder hebt aangegeven met een pijl.

Mercedes geeft aan de afstelling met een co meter te doen, co waarde 0,7 +/_ 0,5.

Misschien is het handig een werkplaats handboek voor de auto op cd rom te kopen, dan heb je de hele afstel procedure bij de hand en de nodige verschillen per carburateur. Op e-bay komt dat regelmatig voorbij.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten