[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Start niet : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 18:11

Start niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Start niet

Berichtdoor roman » 12 jul 2010, 00:31

Hallo iedereen,

Een paar weken geleden na een plof(misschien backfire) kon de auto niet meer starten.
Als ik hem probeerde te starten, hoor ik alleen de starter draaien, maar geen ontsteking of nog iets. Daarna bougies, bougiekabels(waren heel slecht), stroom verdeler vervangen. Nu als je hem start bij het eerste omwenteling hoor je een ontsteking, en daarna weer alleen de starter draaien. Als ik het meteen nog een keer probeer dan is de ontsteking ook al niet meer te horen, maar na een halve dagje kan ik het weer bij de eerste omwenteling de ontsteking horen.

Bobine weerstand gemeten is volgens de boekje, andere accu geprobeerd ook hetzelfde probleem. Stroom generator geeft ook stroom. Alle vacuĆ¼m slangetjes ook gecheckt, krukas sensor(weerstand) doorgemeten is ook goed. Weet echt niet meer waar het aan kan liggen...

Iemand misschien een idee?

P.S. Luchtwegerschijf is ook niet vervormd, nu twijfel ik of het backfire was.
roman
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 15 mei 2010, 00:18
Woonplaats: Heemstede
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: Start niet

Berichtdoor superrobke » 12 jul 2010, 15:21

Hoi Roman,

Over jou onderwerp is al genoeg te vinden op dit onderwerp, effe zoeken :geek: of bij LPG kijken.

Verders start de auto wel op Benzine?
Ik zou beginnen met kleppen stellen bougies controleren, weet
niet hoe oud je bougiekabels zijn en verdeelkap en roter zijn anders deze ook eens vervangen,
Deze moeten gewoon in orde voor het rijden op LPG. Weet ook niet of je backfire beveiliging hebt anders zou ik er deze zeker aanschaffen.

Roman, succes er mee.

Groetjes Robke. B)
superrobke
 


Re: Start niet

Berichtdoor Heftrucker » 12 jul 2010, 15:33

Eerst de auto op benzine laten starten, dan kun je zien of de bougies's nat worden.
Bij een 280 zeker de kleppen controleren ( speling en tijdstip ).
Krijg je wel een vonk op de bougie's ( visueel controleren )?
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Heftrucker
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 2093
Geregistreerd: 06 feb 2010, 14:29
Woonplaats: Sas van Gent ( Zeeuws-Vlaanderen )
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Re: Start niet

Berichtdoor roman » 12 jul 2010, 18:06

Bedankt voor de tips.

Er zit 420 motor in, nog eens de kabels en bougies heb ik al vervangen.
Het is heel vreemd maar ik krijg een goede de vonk niet altijd. Het is weer zo dat als de auto een dagje staat, dan krijg ik bij de eerste omwenteling een goede vonk, en daarna alleen hele kleine bijna onzichtbare vonkjes...

De auto start niet zowel op benzine als op gas.

Alvast bedankt

Roman
roman
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 15 mei 2010, 00:18
Woonplaats: Heemstede
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: Start niet

Berichtdoor Rik » 12 jul 2010, 18:52

Hoe is het veiligheids relais?
En kijk is bij je verdamper als je hem op contact zet hoe lang hij open blijft.
Je moet eigenlijk met zijn 2en zijn, de een zet hem op contact en de ander die hoort bij de verdamper. Als ie klikt en na 2 of 3 seconden weer dicht klikt dan is het je relais.
Succes
500SEL
Avatar gebruiker
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2205
Geregistreerd: 17 jan 2010, 15:38
Woonplaats: Oenkerk
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Start niet

Berichtdoor roman » 13 jul 2010, 13:46

de veiligheids-relais was goed, het probleem lag aan secondaire spoel (de weerstand was iets van 2 MOhm terwijl die tussen 8 en 13 kOhm moet liggen) van de bobine(ignition coil), net naar de sloperij geweest een andere gehaald, ingezet.
Maar nog steeds startte hij niet.

Daarna heb ik in de inlaat wat brandstof gesproeid en hij sloeg eventjes aan.
Vervolgens heb ik hem handmatig op gas gezet, En hij startte!
Eventjes op neutraal draaien, naar benzine overgeschakeld, hij bleef draaien.
De auto weer uitgezet, en dan op benzine gestart, het lukte in een halve draai!

Bedankt voor de reacties, en hopelijk helpt dit onderwerp nog iemand.
roman
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 15 mei 2010, 00:18
Woonplaats: Heemstede
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: Start niet

Berichtdoor Heftrucker » 13 jul 2010, 14:32

Bedankt voor het terug melden met jouw oplossing .
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Heftrucker
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 2093
Geregistreerd: 06 feb 2010, 14:29
Woonplaats: Sas van Gent ( Zeeuws-Vlaanderen )
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten