Ik kom nog eens ten rade bij jullie want ik weet het niet meer.
Momenteel bezig met de automaat van mijn 380SE. In het verleden schakelde deze veel te snel op, ook bij volgas, kickdown deed het niet en eerste versnelling nam hij amper. Het schakelen op zich deed hij wel goed.
In de vorige weken hebben we de hersenpannen er onderuit gehaald en uiteen geschroefd. Volgens technische tekeningen zat dit allemaal goed. Nieuwe olie op gedaan samen met oliefilter en pakking. We hebben drukmeters aangesloten en modulatiedruk afgesteld. vacuümpomp is ook nieuw.
Nu vertrekt hij wel steeds vanuit eerste versnelling, maar omdat de druk nu hoger staat, schakelt hij harder als voorheen.
Verder schakelt hij nu veel later op. Te laat... Van 1 naar 2 rond 3500 toeren, van 2 naar 3 rond 5000 toeren maar dan rij je natuurlijk al 110 km/u. 4de versnelling neemt hij niet meer. Afstelschuif achter spinnekop kan je mee doen wat je wil, hier reageert hij amper op... Modulatiedruk reageert hij wel op.
Ben er vorige week achter gekomen dat er een automaatbak van een 420 onder hangt... Nr. 722324, dit zou een 722301 moeten zijn. Dit zal waarschijnlijk niet optimaal zijn, maar mij lijkt het dat dit toch zou moeten functioneren in combinatie met een 380 motor?
Heb veel info kunnen halen uit het forum, maar plaats dit bericht omdat ik momenteel vast zit en hoop toch raad te krijgen van de ervaren 126'ers. Het enige wat ik nog kan bedenken is drukverlies? Of best een correcte bak kopen...
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!