W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 00:49

ontsteking veertjes vervangen 500SEC type1

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

ontsteking veertjes vervangen 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 17 jul 2017, 23:58

beste forum leden..

als ik mijn SEC zonder vacuüm bij 3000rpm op 25graden voor zet? staat die bij 1000 rpm ca op 4graden voor en loopt dan erg broerd houd erg in sputtert en wil niet starten..

hij moet ca op 15graden staan bij 1000rpm dat die redelijk lekker loopt onderin de toeren goed oppakt..alleen gaat die dan bij 3000rpm de 30graden voorontsteking voorbij..wat denk ik niet goed is.

weet iemand hoe ik het makkelijkst bij de veertjes kom? want denk dat ze te slap zijn..

alvast bd voor de moeite
jwl
 


Re: ontsteking veertjes vervangen 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 18 jul 2017, 00:02

verder constateerde ik ook speling op de rotor daarmee bd ik niet het veren maar echt speling op zijn asje..zou dit ook een probleem kunnen zijn?
jwl
 


Re: ontsteking veertjes vervangen 500SEC type1

Berichtdoor 126 » 18 jul 2017, 09:25

Ik zou er een andere ontsteking inzetten.Er zijn genoeg goede gebruikte exemplaren te koop.
126
 


Re: ontsteking veertjes vervangen 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 18 jul 2017, 23:00

zit geen speling op verdeelhuis..maar rotor zelf sluit niet op asje..kan hem iets draaien op asje..komt dit vaker voor? en ps veertjes vervangen hoe gaat dat het makkelijkst..gewoon van boven? of moet onder de tandwiel los..
jwl
 


Re: ontsteking veertjes vervangen 500SEC type1

Berichtdoor 126 » 19 jul 2017, 03:41

beetje speling van rotor is niet zo erg,maar wat is een beetje :?:
Is het een nieuwe rotor?
En van welk merk?
126
 


Re: ontsteking veertjes vervangen 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 22 jul 2017, 09:07

is een Bosch..speling is denk ik zo 2mm..
als ik kijk bij het stellen van de onsteking is 2mm best een aantal graden?

maar het lijkt me toch ook als ik de onsteking dusdanig stel dat die ca bij 3000rpm op 25graden staan zonder vacuüm..hij onderin broerd loopt...en stel ik hem dat die goed start en oppakt? hij bj 3000rpm over de 30graden voor loopt dat de veertjes moe zijn?
jwl
 


Re: ontsteking veertjes vervangen 500SEC type1

Berichtdoor 126 » 22 jul 2017, 18:55

Rotor moet een beetje speling hebben als je hem naar rechts draait,dus met de draairichting mee! bij een rechtsdraaiende motor.
Ik dacht dat de complete as speling had,dus als je boven op de rotor kijkt mag er geen speling inzitten als je deze naar links,rechts onder of boven beweegt.Alleen als je aan de rotor draait in de draairichting mag
126
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron