[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stationair te hoog CO. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 23:38

Stationair te hoog CO.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Stationair te hoog CO.

Berichtdoor Renegade50 » 20 nov 2017, 14:15

Hallo heren,

Mijn SEC loopt koud of warm heel goed, maar bij stationair lopen is mijn CO hoger als wanneer ik gewoon rij.
Bij meting APK werd dit vastgesteld, hij is binnen specificatie maar ik merk het aan iets hoger toerental en hij rookt wat meer stationair.
Waar kan dit aan liggen of wat kan ik hieraan verbeteren.

Mvg Ton
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 488
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair te hoog CO.

Berichtdoor RD500SEC » 20 nov 2017, 16:08

het meest voor de hand liggende is het CO stellen.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair te hoog CO.

Berichtdoor Renegade50 » 20 nov 2017, 17:36

Dat zou je wel denken ja, maar hij staat al heel laag en alleen bij stationair is hij wat hoger, kun je dit apart stellen? denk het niet. Kan het koudstart injector hier iets mee te maken hebben?
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 488
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair te hoog CO.

Berichtdoor RD500SEC » 20 nov 2017, 23:22

Nee, je kunt het niet apart afstellen.
Het CO stel je bij stationair toerental, je stelt de positie van de luchtschijf t.o.v. de brandstofplunjer en daarmee de lucht-brandstof verhouding.
De trechter waar de lchtschijf in beweegt, zijn eigenlijk 3 trechters in 1, voor stationair, middengebieed en vollast gebied.

Een lekkende koudestartverstuiver of een ander brandstoflek, bij voorbeeld de plunjer heeft meer effect in het stationair gebied, dan in de hogere toerentallen. Ik denk dat je in de juiste hoek zoekt.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten