Even een update op het probleem.
Ik heb dus een vocht probleem. Het vocht situeert zich in de kofferbak, waar de druppels me van het kofferbak deksel vliegen telkens ik dit open. Alsook heb ik een vochtprobleem onder het tapijt aan bestuurderskant, dit trekt door tot onder de stoel.
Ik heb daarstraks in de auto wat zitten denken en kijken en checken, met in de rechterhand de GSM met het forum.
Nu heb ik een paar dingen opgemerkt en ben ik op het forum tussen de topics beginnen zoeken.
Ik weet niet of er een verband bestaat met de 2 vochtplekken, maar ik wil alvast deze info erbij zetten;
-Het dakraam is toegekit en boven afgeplakt (gaat me nog wat werk opleveren
)
-Verwarming werkt niet, zodoende heeft de auto ook niet kunnen drogen tijdens rijden (ook is er het laatste jaar door de vorige eigenaar praktisch niet mee gereden)
-Airco werkt ook niet
-Hoedenplank en hemel zijn ook droog
-In de hoeken van het motorcompartiment was er veel organisch materiaal dat er al een tijdje lag. De wagen heeft dus een tijdje bij bomen gestaan, of iets wat veel rotzooi op de auto liet vallen.
Ziet iemand van jullie hier iets dat ik over het hoofd zie? Heb al heel veel dingen gevonden in andere topics ook waar ik op moet letten, zoals de afleidingsbuizen van het schuif/kanteldak. Ik heb deze allemaal opgeschreven, zodat als ik er aan begin ik niks over het hoofd zie.
Zelf heb ik nul ervaring met de W126, enkel met de W123, maar wil de wagen graag in zijn beste staat brengen.
En water en roest horen daar nu eenmaal niet bij
Btw, Leeflang, alvast bedankt voor de tips, ze staan ook al in de lijst!
Grtzzzz Jorn