Ik heb alles doorgelezen wat betreft de aankooptips voor een W126. Afgelopen weekend ben ik naar een auto gaan kijken. Er zat een vracht aan rekening bij, onder andere voor een gereviseerde versnellingsbak, overgespoten spatborden en een cilinderkoprevisie, en er zit ook aardig wat aan dealerstempels bij. Er is dus serieus geld aan de auto besteed, alleen de afgelopen paar jaar is dat niet gebeurd waardoor er nu wel het een en ander moet gebeuren. Voor ik daaraan durf te beginnen wil ik toch eerst de mening over de motor.
Waar ik vooral op moest letten volgens de aankooptips is een tikkende motor. De motoren zouden een zoevend geluid moeten maken. Echter, wanneer is het tikken, en wanneer is het gewoon een mechanisch geluid? Graag jullie mening:
https://www.youtube.com/watch?v=BQiKEfg ... e=youtu.beHij zegt dat er een pakking lek is, daar maak ik mij niet zo'n zorgen om, het gaat mij vooral over de nokkenas en zo. Ik heb geen idee of het goed overkomt, hopelijk kan iemand hier iets mee? Excuus voor het slechte Nederlands in het filmpje, ik moest Nederlands praten met een vriendelijke Pool.
Bij voorbaat dank.