Vandaag wilde ik kleppen stellen en heb hiervoor instructies van de WIS en van internet gehaald.
Nu zag ik een aantal tegenstrijdige dingen, die een aantal vragen bij mij opriepen. Voordat ik er aan begin, zou ik toch graag een aantal vragen beantwoord hebben. Ik hoor het graag en alle tips zijn welkom!
1. Is het voldoende om de groene kabel te verwijderen van de ontstekingsmodule, of moet ik ook de brandstofpomp uitschakelen (i.v.m. draaien nokkenas)? Zo ja, hoe?
2. WIS schrijft een klepspeling van 0,10mm inlaat en 0,25mm uitlaat bij koude motor. Is dit correct? Las op Mercedesforum namelijk 0,20mm voor de uitlaatklep. Denk dan dat het veiliger is om van de gegevens van de WIS uit te gaan.
3. Moeten de clipjes/veertjes die de sleper op zijn plek houdt, worden verwijderd om te kunnen meten en stellen? In de volgende video van Kent Bergsma zegt hij van wel, in de WIS staat hier niks over geschreven. Video: https://www.youtube.com/watch?v=4MXHOCtKNuY
4. Moet de nok van de nokkenas helemaal recht naar boven wijzen, of mag deze ook iets schuin zijn als de nok maar naar boven wijst?
Voor mij de eerste keer dat ik dit doe, dus excuses voor eventuele domme vragen.
Alvast bedankt!
Groet,
Dominic