Gefeliciteerd met de aanschaf van de 560 Teun
Mijn meest recente ervaring met alarm installaties gaat zo’n jaar of 10 terug, ik denk niet dat je daar veel mee geholpen bent. Mijn ervaring met Cobra, Gemini en Tex alarmen waren goed, nu kom je ze waarschijnlijk alleen nog tegen in het museum
De meeste installaties hebben twee circuits die onderbroken kunnen worden, brandstof en ontsteking, of brandstof en startmotor.
Kijk naar een systeem met een noodstroom sirene, die gaat af als er met de bedrading wordt gerommeld, of een interieurlampje wat aangaat, maar ook bij lekstroom of een slechte accu...
Een hellingshoek sensor laat het systeem afgaan als de wagen voor of achter wordt opgekrikt, stel je hem te kritisch af, blijf je lopen, wel goed voor de lijn, niet voor je nachtrust
Ultrason sensoren in het interieur gaan af bij glasbreuk, maar ook als er een Harley o.i.d. langs komt...
Geen voordeel zonder nadeel.
Een zelf ingebouwd systeem zal nooit een certificering krijgen, hoe goed je het ook doet, mocht dat later toch nodig zijn, zul je bij een officieel inbouwstation dit alsnog moeten laten doen, waarschijnlijk wordt het dan een nieuwe installatie, en zit die minder mooi ingebouwd dan de jouwe, zijn er wel draden door geknipt waar jij dat juist niet hebt gedaan, is er niet gesoldeerd waar jij dat wel hebt gedaan, etc. Maar dat is voorlopig niet aan de orde.