Dag Allemaal,
Ik ben eind augustus met de W126 280SE op roadtrip geweest langs Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland en natuurlijk een klein stukje Nederland.
Wilde mijn SUPER ervaring hier toch even delen, als er iemand twijfeld om op vakantie te gaan met een W126.
Ik heb al wat ervaring met lange afstanden met oude mercedessen...
Ik heb al eens naar midden frankrijk gereden met een W116 en naar kroatie met een W110 je leest het goed een W110.
Dus met een moderne W126 mag dat geen problemen geven.
Voor ik vertrok had ik nog eens alles nagekeken en een aantal zaken vernieuwd zoals boegiekabels, delco en de olie van de versnellingsbak, differentieel en motor ververst.
Had ook nog snel een remblokkenset gekocht, want die er op standen waren niet helemaal op maar ook te goed om te vervangen. En ik wilde niet stilstaan in de alpen zonder remmen.
Reserve alternator lag ook nog in de koffer.
De rit is vlekkeloos verlopen zonder maar 1 misslag. Het enige wat ik onderweg heb moetten doen is de rolantie wat hoger zetten omdat het ginder 38°was en hij liep toen maar +- 500t/m.
Heerlijk cruisen op de kleine wegen, en zeer vlot rijden op de snelweg
Motor heeft 1 koffietas olie verbruikt.
Het hoge toerental op de snelweg wordt je snel gewoon en stoorde met niet, aangezien het binnenin nog stil was.
Ik kan het dus iedereen aanraden om met de 126 op congé te vertrekken.
Hier enkele foto's .