[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Olie aan de stelschroef : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 maart 2024, 14:03

Olie aan de stelschroef

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Olie aan de stelschroef

Berichtdoor Lode96 » 05 nov 2018, 18:53

Goeie Avond iedereen!

Ik ben enkele weken terug naar de Hobbyhut in Zutphen geweest, was zo'n 180km rijden vanuit België. Het was een hele fijne ervaring, goed ontvangen geweest door Danker!

Alle sinds, toen heeft Danker mijn CO wat gesteld, dat ging niet gemakkelijk omdat er een vacuüm lek was (of ja meerder lekken). Dus is deze ongeveer gesteld geweest.
Ik heb nu sinds gisteren de rubbere slangen rond de stelschroef (stappenmotor/Stationairregelaar) vervangen en ook de injector rubbers. (staat nu weer te rijk op benzine. En te arm op LPG?)
Vandaag merkte ik dat na het stationaire draaien en paar keer gas geven dat er olie via de carterontluchting zich bevond ter hoogte van de stelschroef.
Zover ik begrijp dient die ontluchting om gewoon dampen af te voeren voor her verbrand te worden via de lucht inlaat.
Mijn vraag is, het is toch niet normaal dat het daar echt nat is van de olie en betekend dit misschien dat de carterontluchting verstopt is?

Alvast bedankt!
Happiness is German engineering, Italian coocking and Belgian chocolate. ~ Patricia Briggs
Avatar gebruiker
Lode96
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 16 dec 2017, 19:43
Woonplaats: Pellenberg (België)
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Olie aan de stelschroef

Berichtdoor Lode96 » 05 nov 2018, 19:51

Wel toen ik in Zutphen was had Danker opgemerkt bij het kleppen stellen dat deze niet 100% vast ge klikt zat en hij heeft deze er dan ook wat vaster geklopt.
Happiness is German engineering, Italian coocking and Belgian chocolate. ~ Patricia Briggs
Avatar gebruiker
Lode96
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 16 dec 2017, 19:43
Woonplaats: Pellenberg (België)
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten