[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Climatronik probleem : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 17:13

Climatronik probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Climatronik probleem

Berichtdoor w126560td » 10 apr 2019, 22:44

Hoi beste forumleden, al langere tijd heb ik het volgende probleem er komt bijna geen lucht uit de middelste luchtroosters. Vroeger kwam 80% van alle lucht via de middelste roosters en als ik de klep van de middelste roosters sluit heb ik alle lucht op de vooruit. Momenteel heb ik bijna geen lucht via de middelste roosters.

Ik wil graag de interne klep van de middelste roosters handmatig openen alleen ik kan deze klep niet vinden. Extern biedienbare klep is gewoon functioneel.

Waar zit deze klep ergens, ik heb flink wat losgehaald vandaag maar ben deze klep niet tegen gekomen.

Wie weet waar deze zit zodat ik hem handamtig kan openen.
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Climatronik probleem

Berichtdoor RD500SEC » 12 apr 2019, 18:29

Als ik het mij goed herinner heb je eerder al een topic hierover gestart, daar stonden diverse reakties, verwijzingen en foto’s om het op te lossen.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Climatronik probleem

Berichtdoor w126560td » 14 apr 2019, 01:30

Het klopt idd dat ik hierover heb gepost.
İk heb een fototje gevonden van een climatronic systeem met de vacuüm kleppen en schema.


İk zie dat nummer 3 de middelste klep bedient. Deze vacuumpotje is zichtbaar als je de midden console demonteerd.Volgens mijn vorige reparatie weet ik dat deze vacuumpotje geen uitwendige bedienings stangetje heeft, dus mijn gevoel zegt potje demonteren inwendige stang bedienen rooster open zetten en vacuumpotje 3 her monteren. Vervolgens zou ik de middelste roosters via de schuifstang via het daschboard kunnen bedienen uitwendig.

İk ga dit proberen of iemand moet ernstige bezwaren hebben waarom dit niet zou werken. Rooster open = midden ventilatie, rooster dicht= lucht op vooruit.

Mijn climatronik systeem werkt helemaal niet naar behoren vandaar dat ik deze optie kies.

????
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Climatronik probleem

Berichtdoor JohnPrins12 » 14 apr 2019, 20:13

Midden roosters demonstreren en dan handmatig de klep open zetten, bijvoorbeeld iets er tussen plaatsen.
Er komt dan wel ook warme lucht uit.
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Climatronik probleem

Berichtdoor RD500SEC » 14 apr 2019, 22:32

Ernstige bezwaren heb ik niet, je kunt je auto modificeren zoveel je wilt, maar:

Het vacuüm potje 3 (maar de anderen natuurlijk ook) heeft een ruststand, dus als je het potje hermonteert nadat je de klep open hebt gezet, zal de klep de positie aannemen van de ruststand, zo staat hij nu ook.

Waarom kijk je niet naar wat er stuk is, en repareert of vervangt dat, zodat het systeem weer werkt.
De vacuumbollen kunnen lek zijn, deze zijn te repareren, je kunt er nieuwe rubbers in zetten.
Aan de rechterkant van de middenconsole zit een blok die de electrische signalen omzet in vacuüm, deze is ook vaak defect. Vervangen is de enige oplossing.

Als je bol 3 niet lek is, zou je ook vacuüm erop kunnen zetten om de klep te openen, even kijken wat de aanvoer is vanaf de motoruimte, daar een t-stuk opzetten en 1 leiding naar de bol en de andere weer op de originele plaats op het blok aan de rechterkant van de middenconsole. Zet je dan nog een solenoid tussen de slang naar de bol, kun je hem electrisch open en dicht sturen :idea:
Die solenoids worden o.a. gebruikt voor de W-S schakeling van de versnellingsbak, ook voor het opschuiven van het schakelpunt bij koude motor, het zijn klepjes die je met 12volt open of dicht stuurt.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Climatronik probleem

Berichtdoor w126560td » 16 apr 2019, 15:29

RD500SEC Bedankt voor je reactie,

Zoals te verwachten is er meer kopot aan mijn climatronic systeem. Knopjes van de climatronik unit werken niet allen 1 stand werkt EC. Blaas toetsen werken wel min max automatisch. Monoventiel vewrijderd kraantje gemonteeerd, Airco is omgezeild, airco fan is omgezeild, nu deze vacuüm probleem en zoiezo is er elektrische meer aan de hand, is gewoon niet aan het te beginnen. Ik wil het gewoon heel simpel houden :D

Vandaar dat ik potje 3 ga omzeilen en blokeren zodat ik atijd midden of op het raam of gemixt lucht doorstroming heb. Schakeling via externe schuifknop op het daschboard.

Ik zal binnenkort deze reparatie uitvoeren en mijn bevindingen hier plaatsen.
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron