[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
olieen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 17:43

olieen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

olieen

Berichtdoor Pointer16 » 26 jul 2010, 22:18

Ik heb met de zoekfunctie (en in het service manual) al wel gevonden welke motorolie in mijn Benz gaat en de discussie over welk type: mineraal, half synthetisch of vol synthetisch hou ik me even buiten want op het BMW GS forum kunnen ze daar ook pagina's over vol discussieren

maar welke olie er in de aut transmissie gaat kan ik tot op heden niet vinden en die wil ik graag ook verversen dus.......

Welke olie met welke viscositeit gaat er in de automatische versnellingsbak van mijn 380SE uit maart 1985?
(en als ik het service manual goed lees is de die bak in meerdere types geschroefd, w 4 A 040 with designation 722.3)

Peilen doe je met draaiende motor in "D"??? heb ik dat goed gelezen??
Groeten Bas
--------------------
380SE 1985

Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...........
Het beste is eruit.
Pointer16
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: olieen

Berichtdoor GuusT » 26 jul 2010, 22:37

Volgens mij kun je daar gewone standaard ATF in gooien , koop dan wel die met de hoogste specificaties , mijn bakken draaien er geweldig op .
Voor de zekerheid neem je die cijfers uit je manual mee naar een goede automaterialen handel en laat het daar lezen , komt goed en stukken goedkoper dan de dealer.

Echt waar doe het zelf ook zo.

Guus

PS. Denk dat Hans hier op het forum toch wel breed genoeg bekend staat als iemand die weet waar hij het over heeft,
Heb ook al wat gelezen over iets wat fout is gegaan maar vergeet niet dat er 2 kanten aan het verhaal zitten en ze misschien beiden gelijk hebben maar er met elkaar niet uit komen.
Daar staat tegenover dat ik bijna ALLEEN mooie positieve reacties lees over de hobbyhut en ik daar zeker zelf ook een keer heen ga,
Doe eigenlijk alles zelf aan mijn auto maar Hans mag er van mij wel eens een blik op werpen,
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja

Berichtdoor VolvWil » 26 jul 2010, 23:21

@benzhas1
vertel eens meer over die K1 piston?
Heet het zo en kan ik dat bij de dealer halen?
Is dat onderdeel in en uitschroeven? mischien een plaatje?
Ik moet de boel ook nog verversen dus was aan het uitzoeken wat ik er voor nodig heb.
Bedankt alvast.
De weg des levens is zwaar maar in een W126 zeer goed uit te houden!
VolvWil
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor VolvWil » 27 jul 2010, 17:38

Ah ok dank je dat verduidelijkt alweer een hoop zal em bij bestellen,overgens hebben ze er bij mij wel een blok+bak van een 89'r ingehangen maakt dat nog uit?
Als ik het niet vergeet zal ik nog wel plaatje knallen tegen die tijd,altijd handig denk ik.
Grtz JW
De weg des levens is zwaar maar in een W126 zeer goed uit te houden!
VolvWil
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981

Keer terug naar Techniek