[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Slecht / niet op toeren komen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 29 maart 2024, 14:47

Slecht / niet op toeren komen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Slecht / niet op toeren komen

Berichtdoor Delorean » 05 jun 2019, 18:28

Hallo,
Ik heb een mengsel-probleem met een 560SL USA van 1986. De motor start goed en loopt mooi stationair, CO rond 0.75 zit lamdasonde
Als ik heel langzaam gas geef verhoogt het toerental ietsje duw ik hem in begint die met backfire (te arm mengsel).
Wat ik al heb gedaan :

Compressie gemeten is prima
Injectoren getest ook goed
Ontsteking vervroegd mooi

Ik heb benzinedrukken gemeten op de retour voor de accumulator deze zit op 7.2 bar en op de leiding voor het koudstart, deze is ook 7.2 Bar.
De retour naar de tank kun je met de mond doorblazen.
vacuĆ¼m is -0.7 bar op inlaatstuk.
Lektest gedaan is allemaal prima.
Stappenmotor van de luchttoevoer functioneert ook goed.
Retourleiding naar de tank in jerrycan laten lopen.
Pompen hebben voldoende opbrengst.
Omdat ik nog een goed lopende 560SL heb staan uit hetzelfde bouwjaar heb ik e.e.a. gewisseld zonder resultaat :
Ecu motormanagement
Idle relais
Stappenmotor
Benzinedrukregelaar aan de linkerkant (bestuurderskant) vd spinnekop.
Ook bij andere 560SL zijn de drukken ook 7.2 bar zowel tussen spinnekop en accumulator en ook op de koudstartleiding.

Toerental pakt wel op als ik remmenreiniger inspuit op luchtweger en ook dat ik de luchtweger naar beneden druk.

Wat zie ik over het hoofd ? Heeelllppp !
Gr.. Pieter 0610718007
Delorean
 


Re: Slecht / niet op toeren komen

Berichtdoor RD500SEC » 07 jun 2019, 11:24

Welkom hier op het forum.
Kijk eens of de luchtklep van de luchtmassameter niet aanloopt tegen de trechter.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten