[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Brandstoflek bij Spinnekop 280SE : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 16:55

Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Berichtdoor lukieluke » 12 jun 2019, 17:45

Hoi allemaal,

Laatst had ik tijdens het rijden een benzinelucht en ben ik gaan kijken. Bij de spinnekop is een slang poreus (de omvlochte leiding), welke ik morgen ga vervangen. Alleen lijkt het mij allemaal een beetje vreemd te zitten en kan nergens online echt duidelijk krijgen. Op sommige foto's zie ik de aftakking naar mijn injector / frequency valve ergens anders, of komt die ergens anders binnen. Voor de lekkage liep die overigwns gewoon goed (of zo denk ik tenminste).

Kan iemand mij vertellen of het juist zit? De slang loopt sowieso niet mooi en goed, dit wil ik gaan veranderen. Dat is ook de reden van de knik en de lekkage, plus het ziet er niet uit.

Het betreft een overigens een type 1 280SE uit 1983.

Alvast bedankt allemaal!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
lukieluke
 


Re: Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Berichtdoor Vlim » 12 jun 2019, 18:57

Bijzondere constructie en zeker niet origineel.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2147
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Berichtdoor Lode96 » 12 jun 2019, 19:34

Gaat die slang naar een injector of terug in de spinnenkop? Lijkt me als of een deel van de spinnenkop het niet meer deed en dan een rechtstreekse verbinding gemaakt is met een injector? Of is het een koudloop regelaar? Ziet er echt bizar uit... :o
Happiness is German engineering, Italian coocking and Belgian chocolate. ~ Patricia Briggs
Avatar gebruiker
Lode96
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 16 dec 2017, 19:43
Woonplaats: Pellenberg (België)
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Berichtdoor lukieluke » 12 jun 2019, 20:20

Ik heb even een duidelijkere foto gemaakt en omcirkelt wat er gebeurd. De slang loopt tussen de aanvoer van benzine (meen ik) naar de spinnekop en loopt dan naar een stalen leiding die naar een blauwe sensor/injector (durf niet te zeggen wat het is) in het blok. Het is dus geen aftakking naar een van de injectoren in het blok.

Of het te maken heeft met een koudloop regelaar oid durf ik niet te zeggen, daarvan is mijn kennis nog niet voldoende helaas.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
lukieluke
 


Re: Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Berichtdoor Lode96 » 12 jun 2019, 20:32

Ken zelf niet zoveel van de 6 inlijn maar dat lijkt me naar een soort van koudloopregelaar te gaan...
Happiness is German engineering, Italian coocking and Belgian chocolate. ~ Patricia Briggs
Avatar gebruiker
Lode96
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 16 dec 2017, 19:43
Woonplaats: Pellenberg (België)
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Berichtdoor lukieluke » 12 jun 2019, 20:47

Zoiets vermoed ik ook, maar dan blijf ik de constructie wel gek vinden. Morgen maar gewoon een nette slang ertussen plaatsen en hem ergens aan monteren zodat de slangen niet kunnen knikken. In ieder geval bedankt!
lukieluke
 


Re: Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Berichtdoor Lode96 » 12 jun 2019, 20:48

Zou daarmee beginnen ook. Maar zijn sowieso experts hier die je een antwoord gaan kunnen geven wat het is en doet ;)!
Happiness is German engineering, Italian coocking and Belgian chocolate. ~ Patricia Briggs
Avatar gebruiker
Lode96
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 16 dec 2017, 19:43
Woonplaats: Pellenberg (België)
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Berichtdoor lukieluke » 13 jun 2019, 00:12

Dat verklaard een hoop dat ik het niet kan vinden elders! Dus ik kan het ventiel er tussenuit halen en de stalen benzine leiding en de aanvoer aansluiten op de spinnekop? En dan waarschijnlijk de kabel van de taktventiel volgen naar waar die heen gaat en eruit halen? Want zover ik weet heb ik een katalysator eronder hangen, wat verklaard dat mijn uitlaat gek loopt en te laag onder de auto hangt. Gaat dat problemen geven als ik de taktventiel weghaal?
lukieluke
 


Re: Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Berichtdoor Lode96 » 13 jun 2019, 00:16

En dat verklaard het misterie :grin:
Met dank aan Hans!
Happiness is German engineering, Italian coocking and Belgian chocolate. ~ Patricia Briggs
Avatar gebruiker
Lode96
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 16 dec 2017, 19:43
Woonplaats: Pellenberg (België)
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstoflek bij Spinnekop 280SE

Berichtdoor lukieluke » 13 jun 2019, 11:22

Oke duidelijk, ga ik dat proberen. Bedankt voor het oplossen van mijn vraagstuk!

Voor mijn eigen duidelijk, het is dus niet origineel om een kat te hebben? Dan ga ik hem binnenkort even op de brug gooien bij mij om de hoek en kijken hoe het allemaal zit met de uitlaat.

Update: Zojuist even een nieuwe slang laten maken om de hoek, was sneller dan nieuwe nippels via de Mercedes. De taktventiel niet aangesloten en hij loopt mooier en start beter. Ook aanzienlijk minder tot bijna geen rook bij koud starten.
lukieluke
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten