door Royalstar » 20 aug 2019, 21:53
Beste Forum leden,
Met veel enthousiasme deel ik na lange tijd weer eens een update over de 500SE.
Afgelopen dagen druk in de weer geweest met de Benz. Na een jaar buiten stil te hebben gestaan, de oude dame weer tot leven gewekt. Accu opgeladen, starten en draaien! Ik ben nog steeds onder de indruk van de solide kwaliteit van deze auto’s. Cosmetisch is er al het nodige gebeurd. Ik ben begonnen met het verwijderen van die afzichtelijke nep velgen die op de vorige foto te zien waren en heb deze vervangen door de originele Barcock velgen. Deze verchroomde set komt fabriek af uit Los Angeles waar ze altijd onder een showmodel hebben gezeten. Daardoor zijn ze nog werkelijk als nieuw. Ik vind het de auto erg goed staan. Tevens de knipperlichten vervangen door een fraaie oranje set. Daarnaast de grille gepoetst en voorzien van een smetteloze nieuwe ster. De voorkant is bijna klaar. Enkel nog de koplamwissers monteren, dan is de voorkant weer aardig origineel! In het interieur begonnen met het verwijderen van het zebranohout en vervangen door mooi donker wortelhout. Weliswaar van een type 2 maar vind het dusdanig mooier dat ik dat voor lief neem haha. Onder de motorkap was de vorige eigenaar zo vriendelijk geweest om het luchtfilter rood te spuiten...ook dit maar vervangen door één in de metaalkleur zoals het hoort. Vanavond een eerste rit gemaakt. Heerlijk om weer na lange tijd over de weg te zweven in deze gigantische koets. Technisch moet er nog wel wat gebeuren.. met een piepende brandstofpomp, remmerij ed nog voldoende te doen. En als de motor warm is en je zet m uit heeft ie veel moeite met starten. Wellicht een probleem met de accumulator maar daar kom ik nog wel achter. Ik zie uit naar jullie reacties en houd hier het verdere verloop van de restauratie verder bij!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.