Hallo iedereen
Na enkele jaren afwezig te zijn geweest van de forum (had mijn 500SEL verkocht) ben ik weer terug met een nieuwe aanschaf, een 560SEC uit 1990.
En ja , ik heb al wat vragen voor mede forum leden.
De auto heeft volgens de Datacard Mercedes de fabriek verlaten op 28.05.1990 (modeljaar 1990)
Chassis nummer is : WDB1260451A553792
De auto is ooit in originele kleur herspoten geweest (040 Schwarz). Is een “Unilack” kleur, dus niet metallic.
Hier en daar zijn er wat mankementen aan de lak en bij het herspuiten enkele jaren terug, hebben ze ook de Sacco beplatingen/bretter , de bumpers, de spiegelkappen en de (niet zo mooie als mij vraagt) specifieke aerodynamische windkappen van de buitenste deurgrepen allemaal in carrosseriekleur gespoten en dit hoort zo niet te zijn,...
Ik wil de auto helemaal weer origineel hebben en ga hem volledig laten herspuiten, helemaal origineel.
Volgende vragen heb ik dus :
* In welke kleur en kleurcode moeten de zijdeglans/matte Sacco beplatingen, bumpers gespoten worden ?
* In welke kleur en kleurcode moeten de spiegelkappen gespoten worden ? (zelfde als zij beplatingen of andere kleur ?)
* In welke kleur en kleurcode moeten de aerodynamische buitenste handgreep kappen gespoten worden ? (zelfde als zij beplatingen of andere kleur ?)
* Aangaande de kleur 040 Schwarz (unilack). Moet deze herspoten worden met in de kleur een instante/directe glans of matte kleur met blanke lak lagen erover ?
Als ik mij niet vergis zouden de Sacco zij beplatingen en bumpers in kleur 7700 Altograu (Alto grijs) moeten zijn . Klopt dit ?
Alvast bedankt aan de mede forum leden !
Groeten
Tim