door RD500SEC » 23 apr 2020, 17:08
Ik ga niet helemaal mee in je redenering, voornamelijk omdat de diesel is afgeregeld op ca 5250 toeren maximaal en de benzineversies tot zo’n 6500 toeren gaan.
Ook komt het max. koppel bij de diesels bij 2800 toeren, bij de benzine versies zit dat op ca 4500 toeren.
Nog een afweging, het diff van een SD was 3,07, je geeft aan dat boven de 120 km/u het geluidsniveau erg hoog wordt.
De OM603 is stiller, maar ga je een diff van 3,46 uit een 280 plaatsen, zul je ook een hoog geluidsniveau krijgen, en een hoog verbruik.
Het diff van een 560 zou ideaal zijn met 2,65.
@126560TD
Met pasplaat bedoel ik inderdaad een tussenstuk, adapter, omdat de gaten waar de versnellingsbak mee aan de motor zitten van de 500 bak en de turbodieselmotor niet overeen komen.
Met het nummer wat in de rand van de bak is ingeslagen, Net boven de carterpan van de bak, kun je achterhalen welk type bak je hebt onder de auto.