Het is nu 24 nov 2024, 05:15
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Huubsmc » 11 mei 2020, 15:36
Ben op zoek naar de verlaagde veerdet voor een SEC 420 uit 1986(volgens mij zijn die rood). Waar kan ik die nieuw halen of bestellen?
Mvg, Huub
-
Huubsmc
-
door RD500SEC » 13 mei 2020, 11:47
Levert Mercedes ook een verlaagde verenset, Hans?
Bij mijn weten is er geen sportline uitvoering geweest voor de W126 met een verlaagd onderstel.
Bestel je op chassisnummer de veren, krijg je de standaard wagenhoogte.
Ik ben het met je eens dat dat de beste oplossing is, maar de lowriders onder ons zullen deze mening niet delen.
-
RD500SEC
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1571
- Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
- Woonplaats: Gem. Schagen
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1985
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Gerko » 15 mei 2020, 12:38
Kun je de set van tim niet overnemen? Zie andere topic, die heeft het weer origineel gemaakt.
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
-
Gerko
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 728
- Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
- Woonplaats: Veluwe
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SDL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Vlim » 15 mei 2020, 13:22
Duurt ook wel even voor de nieuwe schroefveren wat inzakken. Als de hoogte te hoog blijft, gewoon old school tunen: stuk van de veer slijpen. Werkt prima, merk je niks van. Mercedes overdrijft een beetje met die veeropties.
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2147
- Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
- Woonplaats: West-Brabant
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door w126560td » 15 mei 2020, 19:48
Helemaal mee eens gewoon 1 wenteling tot 2 max eraf slijpen todat je de gewenste hoogte hebt
-
w126560td
- Gold Boarder
-
- Berichten: 443
- Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
- Woonplaats: Türkiye, İstanboel
- Roepnaam:
- Type wagen: 560SEL
- Bouwjaar: 1985
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door DavevandeLoo » 19 mei 2020, 06:49
Ik zou niet aan de originele veren gaan slijpen om hem te verlagen.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de betere verlagingsveren iets dikker/stugger zijn. Zou dus gewoon verlagingsveren kopen met de dunste rubbers voor erop en dan eventueel nog slijpen.
Ik heb zelf H&R verlagingsveren en Bilstein B8, dat is echt een geweldige combinatie.
Heb in het begin van de voorveren een ring afgeslepen en later achter ook een ring en voor nog een halve (met de eerste ring zakt hij niet heel veel omdat die toch koud op elkaar liggen)
Succes
-
DavevandeLoo
-
door DavevandeLoo » 19 mei 2020, 06:53
dave-s-zwarte-380sec-t15337-100.htmlHier kun je het verschil goed zien. Foto origineel en met de H&R veren met voor een ring minder. Later in het topic zie je hoe hij nu is
-
DavevandeLoo
-
door RD500SEC » 19 mei 2020, 11:04
-
RD500SEC
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1571
- Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
- Woonplaats: Gem. Schagen
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1985
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door DavevandeLoo » 19 mei 2020, 11:08
Nee die eerste wentelingen liggen veel korter op elkaar dan de volgende
-
DavevandeLoo
-
door RD500SEC » 19 mei 2020, 11:14
Zoals jij het omschrijft, de windingen koud op elkaar, komt het over alsof je de bovenkant van de veren hebt afgeslepen, die in de veerrubbers vallen. Als je de onderkant hebt afgeslepen, die op de schotel van de draagarm valt, is het goed inderdaad.
-
RD500SEC
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1571
- Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
- Woonplaats: Gem. Schagen
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1985
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door DavevandeLoo » 19 mei 2020, 14:56
-
DavevandeLoo
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten