[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
M116 Onregelmatig lopen wanneer warm : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 maart 2024, 18:33

M116 Onregelmatig lopen wanneer warm

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

M116 Onregelmatig lopen wanneer warm

Berichtdoor MaxP126 » 30 jun 2020, 22:12

Goedendag,

Ik heb recent een (nogal ruwe) parel van een auto aangeschaft.
Een W126 380SE uit 1984 met wat werk.
Toen ik de auto kocht startte hij slecht en sloeg de motor al over. Dit uitte zich is redelijk constant geschud en niet bijster veel vermogen. Verder kwam de koelvloeistoftemperatuur op het dashboard niet uit de hoek.
Na mij wat te hebben ingelezen het volgende reeds vervangen:

-Thermostaat koelvloeistof
Naald van koelvloeistoftemperatuur kwam eerst nauwelijks uit de hoek, dacht eerst aan een kapotte temperatuursssensor maar er bleek een totaal verkeerd model thermostaat in te zitten. Na vervanging door een originele Mercedes thermostaat kwam de auto binnen 10 minuten op bedrijfstemperatuur en bleef hier ook keurig rond hangen.

-Bougies, Bougiekabels, Bobine, verdelerkap en rotor
Na wat inlezen 8 nieuwe NGK BP6ES bougies er in gedraaid, Bobine, verdelerkap en rotor van Bosch vervangen en een nieuwe bougiekabelset van Beru geplaatst.
Bij vervangen van de bougies was duidelijk te zien dat de bougies uit cilinder 3 en 5 een nogal afwijkende kleur hadden.

Op dit moment leek de wagen het mooi te doen, goed te starten en ook bij warmer wordende motor rustig te blijven lopen.

Echter kwam na een rondtocht van zo'n 100km is het euvel van het stotteren/overslaan bij warme motor weer terug.
Koud houdt de motor zich nog rustig en loop deze vrij regelmatig.
Bij nadere inspectie bleek dat bij het plaatsen van de bougiekabels op een aantal doppen het rubber is gescheurd :doh:. Stom natuurlijk maar had zelf beredeneerd dat dit waarschijnlijk niet deel van het probleem zou zijn. Dit omdat hij anders ook wel zou overslaan bij koude motor.
Ook start hij moeilijker, voor het starten de auto tijd te geven om de brandstof pomp wat bij te laten pompen en vol gas te geven lijkt dit te verhelpen.

Ik zit mij nu af te vragen hoe ik dit euvel nu verder aan moet pakken, dit aangezien de auto het redelijk goed leek te doen op een zeker moment.
Heeft iemand misschien suggesties voor wat ik zou kunnen proberen/controleren/vervangen op dit moment?
Laatst bijgewerkt door MaxP126 op 01 jul 2020, 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.
MaxP126
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 18 maart 2020, 12:21
Woonplaats: Haaksbergen
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: M116 Onregelmatig lopen wanneer warm

Berichtdoor Vlim » 01 jul 2020, 13:00

Begin met CO meten en afstellen.

Eigenlijk moet je na elke ingreep de CO opnieuw controleren. Zijn ze erg gevoelig voor.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2147
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: M116 Onregelmatig lopen wanneer warm

Berichtdoor Iwema LPG » 01 aug 2020, 14:29

Als de motor koud is krijgt hij extra lucht en brandstof.
Luchtlekken en andere onvolkomenheden neem je dan niet waar.

Laatst een 117 motor met de zelfde klachten gehad.
Alle rubbers vervangen en alle instellingen gecontroleerd en afgeteld .
Daarna liep de motor weer als nieuw.

Kom je er niet uit neem gerust contact met mij op.
Avatar gebruiker
Iwema LPG
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 aug 2020, 13:18
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten