Zoals aangegeven in de voorstel post is onze oude dame wat nukkig. Ik ben van mening dat dit een combinatie van factoren is, maar stap voor stap dingen uitsluiten.
Ook deze auto hebben we uit een slaap gehaald van een jaar of 5. Het benzine toevoer systeem was voorzien van een harde bruine substantie en de tank is vervangen met pomp en filter en leidingen. In de motor kwamen we dit niet meer tegen en na de uitgebreide service beurt waarbij alle vloeistoffen en slijtage delen zijn vervangen was het direct lopen. De brandstofpeilbuis is nog niet in orde maar dat komt nog wel.
Nu liep de motor best lekker maar de warmloop fase was lastig. Hier had de vorige eigenaar ook al last van.
De motor slaat met koud of warm direct aan maar koud wil ze vaak niet doorlopen. Na een 2e of 3e start gaat het maar erg zoekend naar een stabiel stationair. Met start ether gaat het direct maar dat is niet zoals ik het graag zie...(je staat toch een beetje voor joker met je slecht startende limo).
Na een 30-40 seconden loopt het allemaal redelijk maar dan is gas geven geen optie, smoort direct af. Met een fluwelen voet krijg je er gang in en boven de 2000tpm gaat ie wel door.
Hoe meer warmte in het blok, hoe beter het wordt.
Ik verdenk de warm up regulator omdat deze ook door de inlaat druk gestuurd wordt. Die gaat er zeer binnenkort af maar aangezien die niet op zo'n lekker plekje zit zou ik van te voren willen weten of hier revisie delen voor te krijgen zijn. Ik weet hoe het ding moet werken, heb er plaatjes van maar kan geen onderdelen vinden (of zoek niet op de juiste plek...)
Iemand info?