door rcmhage » 01 jan 2022, 19:13
Beste allen,
ik ga proberen hieronder de antwoorden te geven die jullie gesteld hebben:
* Wat weet je van de historie van je auto? - Weinig op algemene documentatie na, enige wat bekend is is dat de auto eerder op LPG heeft gelopen
* Wat voor versie is het? - Frans inderdaad, verder een ogenschijnlijke normale 280SEL uit 1985, niveauregeling is door de vorige eigenaar(en) al reeds vervangen door normale veren.
* Zit er een uitlaatgasrecirculatie op? Deze zitten vaak verstopt of de leiding breekt af waardoor er valse lucht wordt aangezogen! - Deze is ongeveer een jaar geleden bij de hobbyhut afgesloten, wel nog een goeie om te checken met remreiniger op valse lucht. Er kwam geen geen rook uit de uitlaatgasrecirculatie met de rooktest.
* Is er al eerder aan gesleuteld? - vast en zeker, het LPG gebeuren was half verwijderd toen ik hem kocht, dat heb ik zelf nog gedaan, verder is het algemene achterstallig onderhoud ook door mijzelf gepleegd, Olie, filters, bougies, verdelerkap etc etc.
* Doet hij dit zo al sinds jij hem hebt of is het zomaar ontstaan? - Toen ik de wagen net in bezit had liep hij erg slecht, dit is na het afstellen bij de hobbyhut een stuk beter geworden, echter het koude start met uitvallen is al sinds het begin, voornamelijk als de temperatuur rond het vriespunt ligt, in de zomerse dagen zeker 70% minder erg!
* Verder, beweegt de luchtweger makkelijk? Geen weerstand rond de stationair stand? - Ja de luchtweger beweegt makkelijk en zonder horten en stoten. De luchtweger zelf.. kan je de hoogte daarvan instellen/afstellen? dan nog is het nog raar dat het alleen met een koude motortemperatuur voorkomt naar mijn inziens.
* Ik hoop dat je datgene wat je hebt verwijdert wel hebt bewaard, en dat je weet hoe het heeft gezeten.- wel bewaard, samen met Hans destijds de vacuüm leidingen afgedopt welke niet bekend waren of sowiezo niet noodzakelijk waren voor een goed lopende 280SEL, mogelijk hadden deze leidingen en potjes te maken met de niveauregeling, of andere opties die iig niet bekend zijn en ook niet voorkomen op de optielijst van de auto.
De brandstof wil ik inderdaad graag een keer doormeten in het opwarm proces, kijken of de waardes goed zijn, iemand toevallig een dergelijk brandstofdrukmeter in bezit?
Het is ook een beetje luxe probleem en komt alleen voor wanneer je direct wil wegrijden, ik zet de auto nu altijd alvast even aan wanneer ik weg wil, dat geeft net die 3 minuten voor het opwarmen zodat ik kan wegrijden, maar het hoog stationair heeft ook nadelen wanneer je in de drive naar neutraal of P schakeld wat gewoon irritant is en zeker niet Benz waardig laat ik het zo zeggen.
Met de brandstofdruk en luchtweger wil ik weer verder gaan kijken, de luchtweger schaal btw is wel recht wanneer die op een glasplaat ligt iig.
Gr. Rutger