Hallo,
Sinds januari ben ik, samen met een collega, in het bezit van een 420SEL uit 1989. Een lievelingsauto van mij, sinds mijn jeugd.
We hebben de auto gekocht bij Domeinen, waar hij 3 jaar heeft stil gestaan. Waarschijnlijk heeft hij daarvoor ook al langere tijd niet gereden en staat hij nu zo’n 10 jaar stil.
Hij was ontzettend smerig en verwaarloosd. Inmiddels hebben we hem al een heel stuk opgeknapt, zowel binnen als buiten. Nu gaan we aan de slag om hem motorisch en mechanisch weer helemaal in orde te krijgen. Zo op het eerste gezicht ziet alles er goed uit. Het blok is mooi schoon van binnen en niets zit vast (wat niet vast hoort te zitten ).
Ook de carrosserie valt niet tegen. Als je iets bij Domeinen koopt is het meestal een verrassing wat je krijgt en de W126 is niet vrij van roestproblemen. Gelukkig viel het heel erg mee en zijn alle dragende delen hard. De roestplekjes die erop zitten zijn goed te behandelen.
De twee grootste uitdagingen zijn nu de elektra en het schuifdak. De ontsteking geeft geen vonk op dit moment. De bobine lijkt goed te zijn. Misschien zit er een probleem in de startonderbreker van het alarm. Verder hangt het schuifdak aan de linker achterkant naar beneden. Dit schijnt een nogal complexe reparatie te zijn.
Ik hoop zo nu en dan een beroep te kunnen doen op de ervaring en expertise, hier op dit forum en jullie op de hoogte te houden van de voortgang.
Als iemand de auto kent van vroeger en iets van de historie kan delen hoor ik het graag.
Martijn