Dank jullie wel.
Ja best een verzameling, helaas rijden de andere auto's niet meer, de W109 word een lange termijn restauratie. En de 250 wanneer ik een grotere schuur heb.
Prioriteit was een goeie mooie dagelijkse auto, helaas is de brandstof een beetje duur, maar dat drukt de plezier van het rijden in zo'n auto zeker niet
Hieronder wat foto's van de opknap werkzaamheden aan de bodem en wielophanging.
IMG_20200324_215744.jpg
IMG_20200417_204139.jpg
Allemaal nieuw leidingwerk achter, de achterkant heeft een lange tijd stil gestaan in hoog gras o.i.d. er zat ook wel wat roest op. Toen ik de auto kocht deed ie het ook niet en de leidingen van de vering waren doorgeroest dus en testritje zat er niet in. Alles is er onder weggekomen en vernieuwd, zowiezo alles wat van rubber is, en alle lagers ook. De lagers van de zwevende remklauw zijn heel duur maar met een beetje zoekwerk en china
kon ik er vrij goedkoop aan komen. Moest ook wel want de vorige eigenaar had de lagers, die vermoedelijk helemaal kapot waren, vastgelast
Verder heb ik alle bouten en moeren en beugels e.d. opnieuw laten verzinken en geel gepasiveerd, lijkt heel mooi, en is lang houdbaar. De wielophanging delen zijn of in een ontroestingsbad geweest of gestraald en daarna in de 2k lak gezet. Levert heel veel werk op om alle schroefdraad en vlakke kanten weer blank te krijgen, maar dan ben je ook klaar voor de komende jaren.
Voor de vering zijn alle veerbollen vernieuwd, is niet zo duur, ik vergelijk het altijd met een normale auto de schokbrekers vervangen, veerbollen zijn ietsjes duurder, maar dan heb je er ook 5. De slangen kun je bij een lokale mechanisatie bedrijf laten maken, kost maar iets van €150,00 en de lekslangen heb ik zelf gemaakt. Materiaal keus is belangrijk, dat zal ik nog wel even opzoeken wat het precies was. De niveau regelventielen heb ik zelf gereviseerd. Het is jammer dat er geen onderdelen meer voor de veerpoten gemaakt worden.
Revisie van de veerpoten komt nog een keer, ik had geluk dat de staat van de fuseekogels en de rubbers van de veerpoten nog in hele goeie staat zijn.
Motorrevisie is het volgende punt
maar wat al wel gebeurt is zijn de injectoren vervangen en alle rubbers, waterslangen, radiateur, ontsteking enz. zodat de motor in ieders geval betrouwbaar loopt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.