Het heeft even geduurd maar uiteindelijk is het gelukt een prachtig geluid te creëren in Heinrich mijn droomauto.
Het uitgangspunt was mooi geluid zonder gebruikmaking van een aparte versterker en subwoofer.
Als radio heb ik gekozen voor een Kenwood KMM BT 408 DAB vanwege de kwaliteit en het dimbare display.
Kenwood KMM BT 408 DAB.jpeg
Dab antenne rechts boven .jpeg
In eerste instantie was de keus op het speaker merk Morel gevallen maar door plaatsing problemen zijn het voor Musway en achter Eton's geworden Als speaker in het dashboard is gekozen voor een Musway ME 462 4x6".
Musway ME 462 4x6 %22 .jpeg
De montage van de achterspeaker's heb ik uiteindelijk zelf gedaan de rest is door Snijders Automotive in Zaandam montage radio ,front speaker's en nieuwe kabels voor en achter.
Dennis Snijders dacht dat het nodig was ,omdat ik absoluut gekozen had voor 6 inch speakers, om de achterbank te demonteren. Uit kostenoogpunt dacht ik daar anders over en ben zelf aan de slag gegaan. Het probleem was de beperkte ruimte onder de achterkappen en de inbouwdiepte. Middels een pasmal van ongeveer 3 cm hoog (zie foto) is het gelukt.
Eton PRX 170.2 coaxiale speaker 6%22 .jpeg .
Het geluid is fantastisch, mede door de achterspeakers van Eton die in het laag tot 43 Hz gaan.
Links achter kap .jpeg