[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
contactcilinder werkt niet MET huls ! : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 27 apr 2024, 11:48

contactcilinder werkt niet MET huls !

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

contactcilinder werkt niet MET huls !

Berichtdoor PetrolM » 22 jul 2023, 17:29

Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

W126 280SE uit 1983

Heb mijn contactslot verwijderd (kreeg de sleutel wel in de cilinder, maar niet gedraaid) Dus tellerhuis verwijderd, stuur etc en via onderzijde voor elkaar gekregen om stuurslothuis (goede benaming?) te verwijderen. Toen kon ik de pen indrukken en cilinderslot ontlasten en verwijderen. Nu bleek het huis aan slijtage te lijden, met name speling op stuurslot stang. Ik heb de stuurslotstang ingeduwd en erachter een gaatje geboord en daar een borgpin ingeslagen. Nu kon ik mijn cilinderslot moeiteloos erin en eruit halen. zit ook speling op cilinderslot dus nieuwe besteld. Alles weer opgebouwd, maar het volgende probleem doet zich voor. Als ik het slot plaats zonder de zwarte ring werkt alles prima. Zodra ik het slot met de zwarte ring plaats en de spijker die ik gebruikte om het slot te ontlasten eruit trek, kan ik de sleutel niet uit de acc stand krijgen! Ik heb het ook met het oude cilinderslot geprobeerd, maar hetzelfde euvel. Kwam er echter wel prima en zonder kracht uit. Dus wat is nu de reden dat ik de zwarte huls/ring wel eromheen geplaatst erop krijg tot in de juiste stand, maar de cilinder na het verwijderen van de pin niet te verdraaien is. Lijkt me niet aan cilinderslot liggen, werken beiden (oud en nieuw) prima, los in contactslothuis werken ze ook en zitten dan ook geborgd (pal komt vrij omhoog) Zodra de ring eromheen gaat lijkt het mij alsof de borgpin niet volledig omhoog komt om cilinder vrij te laten draaien. De zwarte huls is onbeschadigd en je ziet er ook geen sporen op aan de binnenkant dat er iets tegenaan komt oid. Het gedeelte van het stuurslothuis waar cilinderslot ingaat is ook onbeschadigd, blijkt ook wel omdat bij ongemonteerde huls e.e.a. wel werkt.
Weet iemand wat ik fout doe? Heb dit in het verleden al vaker voor anderen vervangen, fluitje van een cent. Maar voor mijzelf krijg ik hem niet goed in elkaar. Erg frustrerend. Dat het stuurslot onklaar gemaakt is, ziet niemand en vind ik niet erg. Maar ik wil de huls er voor de veiligheid/zekerheid wel omheen hebben.
Het rijd TOP, met een ster op de KOP!

MY Benz is MY CASTLE!
Avatar gebruiker
PetrolM
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 17 aug 2009, 01:57
Woonplaats: St. Willebrord
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re: contactcilinder werkt niet MET huls !

Berichtdoor PetrolM » 27 jul 2023, 17:39

Even een update.

De ring had ik opnieuw zwart gespoten, en dacht dat dit misschien de oorzaak was, micronnetje te dik. Maar nee.
Ik heb van de ring de uitsparing, die aan het eind iets smaller is, met een dremeltje verbreed.
Opnieuw geprobeerd, en voila! het zit er weer netjes omheen.
Waarom het zonder niet lukte is nog steeds een raadsel, want hij is er in het verleden meermaals afgeweest.

Moderator(s) het topic kan gesloten worden.
Het rijd TOP, met een ster op de KOP!

MY Benz is MY CASTLE!
Avatar gebruiker
PetrolM
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 17 aug 2009, 01:57
Woonplaats: St. Willebrord
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron