[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Tempomat werkt slechts 1 keer : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 27 apr 2024, 11:40

Tempomat werkt slechts 1 keer

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Tempomat werkt slechts 1 keer

Berichtdoor RVermeer » 10 aug 2023, 13:56

Al jaren heb ik een eigenaardigheid met de tempomat.
Hij werkt eigenlijk nooit, tenzij de module er uit is geweest, of de accu een tijdje los is geweest. Spanningsloos dus.
Na aansluiten werkt ie dan wel, maar slechts één keer.
Na het uitzetten van de auto en een volgende keer weer starten, is het ding niet meer aan de praat te krijgen.
Heeft iemand al eens zoiets meegemaakt en weet ook de oplossing hiervoor?

Overigens is de module al eens gereviseerd en heb ik zelf de stelmotor van binnen schoongemaakt, nadat ik erachter was gekomen dat die veel te veel stroom trok. Die is nu binnen specs.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
RVermeer
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 21 dec 2008, 13:47
Woonplaats: De Meern
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Tempomat werkt slechts 1 keer

Berichtdoor RVermeer » 10 aug 2023, 15:51

Alles is al eens doorgemeten en geeft de juiste waardes.
Moet ook wel, want als ie werkt, werkt ie ook goed. Maar slechts dus één keer. Alsof er ergens spanning op blijft staan, waardoor ie niet meer wordt geactiveerd, of misschien juist wel geactiveerd blijft. Ik weet niet goed hoe zoiets werkt.

Als ik me goed herinner was het ene Rene Kok die dat ooit eens heeft gedaan. Was in 2012.
Avatar gebruiker
RVermeer
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 21 dec 2008, 13:47
Woonplaats: De Meern
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Tempomat werkt slechts 1 keer

Berichtdoor RVermeer » 11 aug 2023, 08:37

In WIS staat dat er een type module is waar de massa-brug tussen pin 12 en 14 moet worden weggehaald.
Volgens mij is die in het plaatje niet die afwijkende module. Er staat wel het jaartal 06/87 op. Dus het kan zijn dat ie wel een keer is vervangen. Misschien heeft er daarvoor wel die afwijkende in gezeten (?). Dat is niet meer te achterhalen.
Op de module zie ik nergens een brug tussen pin 12 en 14. En in de stekker ook niet. Zou dat het probleem kunnen veroorzaken?

In het verleden heb ik wel eens modules uit een serie twee uitgeprobeerd. Maar die gingen allemaal oscilleren. Hard gas geven en dan weer los laten. Viel niet mee te rijden.
Avatar gebruiker
RVermeer
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 21 dec 2008, 13:47
Woonplaats: De Meern
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten