[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stilleggen 300SD : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 11:22

Stilleggen 300SD

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Stilleggen 300SD

Berichtdoor Nachtuil » 12 sep 2023, 18:14

Het probleem is opgelost maar ik wou toch eens vertellen wat er haperde. Een paar weken geleden stopte de motor niet meer en was de shut-off-valve kapot achter op de injectiepomp. Na vervanging was dat opgelost tot vorig weekend. Ik had de kleppen geregeld en nadien wou de motor weer niet stoppen. Er kwam maar 0,1 bar onderdruk aan die stopdoos. Als ik met een vacuumpompje 0,2 bar onderdruk op het doosje zette viel de motor stil. Ik had dus ergens een lek. Nu was dat op het stuurslot die rubber slangetjes die niet goed meer aansloten omdat door de vorige kapotte stopdoos er olie in de leidingen gekomen was en daardoor de rubberen slangetjes te slap geworden zijn.
Nachtuil
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Stilleggen 300SD

Berichtdoor Bram Jansen » 16 sep 2023, 21:44

:handgestures-thumbup:
Bram Jansen