De situatie:
Bij het starten gaat het ABS -lampje ter controle aan en vervolgens uit. Zo hoort het ook.
Na het rijden van een tiental meters gaat het lampje weer aan en blijft de hele rit aan. Dan is er iets mis. Maar wat?
Ik heb het overspanningrelais getest en die werkt volgens mij goed. (Heb ik natuurlijk wel weer een bijzondere met vier pinnen). De weerstand bij de stekker onder de achterbank voor de sensor op het diff geeft 850 Ohm aan. Dat zou juist moeten zijn.
Maar waar kan ik de weerstand van de sensoren op de voorwielen meten?
Er zouden stekkers op de binnen spatborden in de motorruimte moeten zitten, maar ik kan niets vinden dat het zou kunnen zijn. Enkel een stekker tegen het schutbord bij het ruitensproeier-reservoir (een soort grote coax). Die heeft een kabel die naar een zwarte module gaat die , als ik het goed heb, inderdaad ook de ABS regelt. Aan die stekker (de kant die niet naar de module gaat) meet ik oneindig.
En helemaal vooraan achter de koplampen zitten links en rechts een stekker. Maar de ene heeft drie pinnen en de andere vier. Dus die lijken me het ook niet te zijn.
Een hint is welkom.