[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 18:35

roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor GuusT » 11 aug 2010, 10:58

Lambda sonde zit in het uitlaat spruitstuk vlakbij de motor en is van boven vandaan zichtbaar . Je hoeft geen stekker los te maken , de nieuwe lambda sonde komt met kabelschoentjes en de oude moet je dus onder de auto door knippen en de nieuwe met die schoentjes verbinden.

Wat Rene al zegt als jouw auto een lambda sonde heeft[ weet het bijna zeker] dan staat er op je kenteken iets van U9 achter de type aanduiding.

Guus
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 11 aug 2010, 18:08

het zou zomaar kunnen hoor , al heb ik ook een W201 2,3 16v gehad
met een hoop zeik (ke jetronic) zat ook geen lambda in , ook geen gat in de uitlaat,
doorvoer rubber leek ook ongebruikt daarna heb ik er zelf een draad stuk in gelast
mocht daar niet baten ,

guus zou je een foto willen posten waar ie zou moeten zitten ?

mijn Benz is als het goed is een nederlandsche .. net als die W201 ,

wel raar hoe kan nu die ke jetronic meten welke waarde hij moet verrijken ?
of de ke computer gewoon een soort standaard program heeft met warm en koud loop ..
misschien dat in Nederland andere emissie eisen waren ?

waar zit deze computer in de regel eigenlijk onder het dashboard rechts onder ?

groetjes bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor ElGriffo » 11 aug 2010, 19:03

Antwoord via PB gegeven.

Auto heeft origineel geen katalysator en/of Lambdasonde dus dat kann uitgesloten worden

Grt
ElGriffo
 


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 11 aug 2010, 20:01

dankje elgriffo ! je hebt een pb terug

als ik het overal lees, dan regelt juist de lambda zonde dat ene blokje op de spinnenkop
dus ben ik even het verhaal kwijt !!

ik heb nu ook de stekker er van af liggen van dat blokje
dus ben benieuwd of het probleem nu nog voorkomt,

wat en waarom dat ding nu regelt ? ik ga zowieso de kapotte onderdelen vervangen
wie weet ,


ik wil niet vrek zijn maar kan iemand uitleg geven over de waardes die ik heb gemeten ?
die bij de foto's heb vermeld en welke functies ze hebben ?

groeten bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor ElGriffo » 11 aug 2010, 20:28

@Bram

Op de wagenkaart staat de oorspronkelijk gemonteerde motornummer als je deze
met je huidig motor vergelijkt ??
wellicht is de motor een keer uitgewisseld ?

p.s. graag je e-mail adres in een PB dan stuur ik je de wagenkaart toe

Grt
ElGriffo
 


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 15 aug 2010, 20:17

hallo
daar ben ik weer,
ik heb die stekker van het blokje er af liggen en het probleem is weg ,
ik heb de onderdelen besteld , buitenlucht temp, meter - koelvloeistof temp, meter-
en potmeter van de lucht weger , kost een paar duiten ,

maar ja , nu als ik optrek is het of hij geen zin heeft , gewoon geen pit
en loopt koud wat slechter en hoger stationair

kan ik niet een how to, of zo iets maken met allerhande informatie over k/ke jetronic
zodat storing zoeken makkelijker word ? heb van alles gevonden op het net ..

is er iemand die de foto's kan adresseren vooral van die temp voeler
met 2 aansluitingen wil ik wel weten , vooral omdat ik daar nix aan kan meten
(image 0290)

groeten bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten