Het is nu 24 nov 2024, 11:06
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Happysurfer » 19 aug 2010, 06:50
hoi hoi ik wil zelf aan me SEC gaan lassen iemand nog een goede tip voor een mig las apparaat hoor het wel bedankt zover
mvg Frits
-
Happysurfer
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1984
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Sisitop » 19 aug 2010, 07:55
neem een machine met een losse fles gas en geen lasdraad met gas erin want dat is troep.
electra beckum zijn goedkoop en lassen fijn. een lasapparaat met koperen spoelen zijn beter dan die met allu spoelen maar voor zo maar eens een keer te lassen maakt het niet veel uit. Huis tuin en keuken dingen doen het goed voor een keertje lassen. Als je er je brood mee moet gaan verdienen koop dan iets goeds. Lastoorts nemen die niet te groot is en een flexibele kop heeft maakt het allemaal wat eenvoudiger voor je. en een lekkere lange lasslang geeft je wat mee bewegingsruimte. 10 liter flesje is groot genoeg die hoge flessen passen niet onder de brug en zijn erg lastig om mee te werken.
succes
Lead me, follow me, or get the hell out of my way.
-
Sisitop
- Silver Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1980
- LPG: Ja
door Happysurfer » 19 aug 2010, 09:56
Hee bedankt voor je uitleg ga ik zeker wat mee doen. Mvg frits
-
Happysurfer
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1984
- LPG: Nee
door Sietsed » 04 sep 2010, 18:59
Hallo
Heb al met veel co2 toestellen gelast maar heb vorig jaar zelf 1 gekocht van het merk Freetech,dit is een inverter toestel en die last het best van allemaal vooral bij autoplaat is het super!
Bij de meeste toestellen kun je alleen in 4 of 5 trappen verstellen maar de Freetech kun je alles traploos regelen ampere, draadsnelheid en noem maar op.
Ook kun je er electrode mee lassen.
Los toestel koste toen 437€
Kijk maar eens op Marktplaats deze meneer zit in Putten.
Groet Sietse
-
Sietsed
- Fresh Boarder
-
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1982
door Sisitop » 05 sep 2010, 09:05
klinkt als een redeljke prijs, inverters zijn meestal klein en handig in gebruik. Maar zelf koop ik dan liever voor dat geld een 2e handsje van een garagebedrijf dat er mee stopt. Marktplaats staat daar vol mee. Heb je een proffesioneel apparaat voor minder geld. een apparaat met koper wikkelingen is het beste i.v.m. met de constantere spanning. Alluminium wikkelingen geven een perfecte spanning als je aanhecht, maar zakken bij het doorlassen weer even terug. bij koper heb je dat minder.
aan een auto lassen is meestal cm voor cm lassen dus heb je daar wel minder last van.
Lead me, follow me, or get the hell out of my way.
-
Sisitop
- Silver Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1980
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur