[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
280S op LPG : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 apr 2024, 21:54

280S op LPG

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

280S op LPG

Berichtdoor Pep » 17 aug 2008, 11:00

Hallo,

Ik ben nieuw op deze site, en eerlijk gezegd, ik rij nog niet in een Mercedes, maar wil er wel een aan gaan schaffen.
Ik wil een 280S op benzine, 4 deurs, bouwjaar maximaal 1983 (belastingvrij), maximaal 200.000 km, en die wil ik dan om laten bouwen naar gas.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven waar ik op moet letten met aanschaf auto en wat is er belangrijk bij het ombouwen naar gas?

Hoor graag van jullie.

Groetjes,
Pep
Laatst bijgewerkt door SilverstarW126 op 17 aug 2008, 11:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Pep
 


Re:280S op LPG

Berichtdoor Iwema » 17 aug 2008, 12:15

Er zijn 2 gangbare systemen.
Voor beide systemen geldt:

Wat wodt er ingebouwd?

Het is net als bij een auto.
Welk merk, type en opties zitten er op.

Impco:
verdamper o.a: J, L, E
mixers o.a: 100, 200, 300, 400, 425, 600

OMVL:
verdamper 5mm of 8mm
Mengstuk: 30 tot 50mm

Opties voor beide merken:

leiding 6mm of 8mm
maat van de afsluiters
ontstekings aanpassingen?
mengselregeling
K-jet opener?
RVS onderdelen?
etc. etc.

Met IMPCO systemen heb je tot de mixer helemaal open staat een constante drukval. Dus ook een constant vermogensverkies.
Daarna loopt het velies verder op.
Om dat je bij lagere toeren geen optimale cylindervulling hebt, heb je minder kans op een back-fire.
Als je last van back-fires hebt heb je meestal een ontstekingsprobleem.
Dit is geen goede reden om een impco te kopen.

Bij een OMVL loopt het vermogensverlies op met het geleverde.
Bij lage toeren vrijwel geen verlies bij hogere toeren meer verlies.
(Onder in meer koppel)

Is je vraag nu voldoende beantwoord?

Bel mij anders maar even.
http://www.iwemaenterprise.nl/index.html

Hugo
Avatar gebruiker
Iwema
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 jul 2008, 21:11
Woonplaats: Eindhoven
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:280S op LPG

Berichtdoor wwwW126 » 17 aug 2008, 15:01

er is al het een en ander geschreven over op LPG rijden. maar naast specifieke
info over welk systeem, zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden.
allereerst je vering achter. vaak te slap voor de gastank (gewicht).
daarnaast is op gas rijden gevoeliger. je koppakking ligt er eerder uit en je kleppen
slaan sneller in. zeker bij een auto van 25 jaar kunnen dit soort problemen dan eerder komen.
dan moet je ook nog afwegen hoeveel km's je gaat rijden natuurlijk. als je de wagen alleen
op zondag een keer voor de dag haalt, is gas niet interessant.
Avatar gebruiker
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast