[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Olieverbruik 280SE 1985 : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 18:33

Olieverbruik 280SE 1985

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Olieverbruik 280SE 1985

Berichtdoor Sisitop » 20 aug 2010, 08:01

ATF toevoegen deed ik in de amerikanen ook altijd om de zoveel tijd. Maar dat was meer omdat die hydraulische lifters hebben die soms dicht gingen zitten met troep die dan door de ATF inderdaad weer opgelost werd.
Om de bovenkant van de zuigers en andere zaken weer eens een beetje schoon te maken gooiden we er dan ook nog wel een een halve koffiebeker remvloeistof door de caburateur, als je hem goed op toeren houdt werkt dat prima en maakt veel schoon en zuigerveren los. Maar dan staat wel heel de straat vol met rook hoor. :mrgreen: :mrgreen:
Lead me, follow me, or get the hell out of my way.
Avatar gebruiker
Sisitop
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 312
Geregistreerd: 04 jun 2010, 07:14
Woonplaats: Rijsbergen
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Olieverbruik 280SE 1985

Berichtdoor Vlieger » 22 aug 2010, 19:32

Jaap willem, als je na stationair lopen een rookwolk achter je aan krijgt, is dat eenduidig een olie lekkage langs de kleprubbers.
Nu heb ik dat nog nooit gedaan bij een 280, maar bij een V 8 hoef je daarvoor niet de koppen te demonteren.

Je kan de cilinders een voor een in de comprssie stand zetten, dan met een koppelstuk in het bougiegat, middels een compressor luchtdruk op de cilinder zetten. Zo blijven de kleppen op hun plaats, als de rubbers vervangen worden.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Olieverbruik 280SE 1985

Berichtdoor Sisitop » 22 aug 2010, 19:59

dat gaat inderdaad allemaal goed totdat je iets te veel druk op de klepsteel zet en hij de druk kwijt raakt en naar onder schiet. als je dat doet kun je ook beter wat dikke olie op de zuigers spuiten dan kun je wat meer druk opbouwen omdat er minder druk langs de zuigerveren weg glipt.
Lead me, follow me, or get the hell out of my way.
Avatar gebruiker
Sisitop
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 312
Geregistreerd: 04 jun 2010, 07:14
Woonplaats: Rijsbergen
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Olieverbruik 280SE 1985

Berichtdoor Jaap Willem » 29 aug 2010, 16:54

Hallo allemaal,

Bedankt allemaal voor de tips.

Eerst even nog een paar injectorhulsen (plus o-ringen) vervangen. Die was ik bij de injectorrubbers vervangen vergeten :lol:

Daarna moet ik eens kijken naar de kleprubbbers (en geleiders). Is trouwens erg duur bij de Benz garage: Ze schatten op ruim € 1000,00. Dat is me veel te gortig. Bij een reguliere gerage kost het ongeveer € 600,00. Ook best aardig wat, want een setje rubbers kost € 55,00.

Zelf durf ik het nog niet aan om de kleprubbers te vervangen. Ik ga eens om me heen kijken wie mij kan helpen.

Ik ben vandaag trouwens even op het Moerdijks oldtimerfestival geweest. Is best leuk. Wel veel amerikaanse bakken en wat minder Mercs.

Groeten,

Jaap Willem
Avatar gebruiker
Jaap Willem
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 28 maart 2010, 14:25
Woonplaats: Nieuwerkerk ad IJssel
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten