[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead 300SD met een intercooler : Techniek
hoi Musti. Dat kun je inbouwen ja maar dan weet ik niet of de motor en jezelf er beter van gaan worden. De bedoeling is om de motor koude gecomprimeerde lucht te bezorgen die nu bijna in elke situatie gewoon warm is. En daarbij wordt dan de afstand die de lucht moet afleggen groter omdat ie juist langs de intercooler wordt geleid waardoor de turbodruk afneemt. Ik weet niet of dit de bedoeling is. Succes
De gedachte achter een intercooler is dat er per liter gekoelde lucht meer effectieve hoeveelheid zuurstof/lucht aanwezig is die de verbranding positief beinvloed. ik weet niet of de langere weg daar invloed op heeft ? tenzij de afgekoelde lucht daardoor weer warm wordt
Musti, in het filmpje wordt met geen woord gesproken over een mogelijk hoger vermogen of lager brandstof verbruik. Zeker is wel, dat als er meer zuurstof in de motor gepompt wordt, de zuiger- en lagerdrukken toenemen. Dit kan ten koste gaan van de levensduur van je motor. Als je bekijkt wat de kosten zijn om deze installatie aan te schaffen en in te bouwen, vraag ik me af waar de winst zit????
Ik heb geen ervaring met het inhouwen van een intercooler bij een 300SD. Wel weet ik dat veel turbo motoren er voordeel van kunnen hebben, dus ik denk de 300SD ook. Ook denk ik dat alleen een intercooler je lagers en zuigers dusdanig belast dat het slecht is voor je motor
Ik heb het veel bij golfjes gezien, en heb daar eigenlijk alleen maar goeie verhalen over gehoord, zolang je blok natuurlijk gezond is voordat je de intercooler gaat plaatsen.