Vandaag een vreemdsoortige storing opgetreden nadat ik alle zekeringen heb vervangen
Direct naast de accu zit tegen de parafan een relais van iets. (alu met 5 polige stekker bovenop)
Dit relais tikt om de 2 a 3 seconden en erg hard.
Geen idee waar het relais van is maar het tikt wel enorm hard. Kan niet goed zijn.
Dus..... Weet iemand wat het relais doet, want nadat ik de stekker maar gewoon losgehaald heb verandert er niets in het rijden etc
Ook een groot grijs plastic relais wat rechts onder de bijrijdersmat zit tikt met de regelmaat van een richtingaanwijzer nadat je het contact hebt ingeschakeld. Het stopt na ongeveer 1 minuut ook weer met tikken. Het heeft dus niets met de richtingaanwijzer te maken alleen de frequentie is ongeveer gelijk
Wat doet dit relais ??
Ook blijven 2 relais in de zekeringkast heet. Alleen als de auto afgesloten is koelen ze af maar zodra de deur van het slot is en er een deur open is of de motor loopt zijn ze direct heet
De lampjes in de aircoschakelaars doen het ook niet. Er zit handbediende airco in. Het lampje in de recirculatieschakelaar brandt niet en volgens mij doet de schakelaar ook niets
De schakelaar erboven, die met het aircosymbool en een ander, voor mij onbekend symbool, geeft geen lampjes. Ik merk wel verschil als ik op de schakelaar duw. D.w.z. er veranderen allerlei kleppen. Volgens mij doet de airco het niet. Ik hoor de pomp in ieder geval niet inslaan
En als laatste werkt de ledaanduiding van het gasnivo niet meer. Er brandt 1 lampje en dat gaat na 10 seconden uit
Rara wat gaat er fout?
Maar vooral ben ik erg benieuwd naar de nuttigheid van de 2 tikkende relais'
Wie gaat het mij vertellen?