Even voorstellen,
Ik ben Arend van der Gijp, 56 jaar oud en mijn hele leven al een passie gehad voor auto en motortechniek en eigenlijk ook voor alle vormen van vervoer.
Qua auto's rijd ik al sinds heugenis grote oudere auto's waar 90% van de afschrijving door anderen is betaald. Ik ben deze weg ingeslagen met een Volvo 142. Via een 164 en een 265 doorgeschoven naar enkele Ford Scorpio's. Daarna BMW 7-serie. 730i automaat, 735IL handgeschakeld!! en toen over naar de E38 serie. (vanaf 1994 t/m 2001) Een 735IL In high line uitvoering (zeer luxe) en nu nog in het bezit van een 750i in hele bijzondere sport uitvoering. Sinds een jaar is onze vervoerssituatie aanzienlijk uitgebreid en dan is zo'n 5.4 liter gewoon kostbaar om te rijden.
Al langer had ik het idee om een youngtimer op LPG te gaan rijden. En voor mij is de W126 daar gewoon met afstand de mooiste. Ik ben op mijn gemak gaan zoeken en heb in december 2009 een 380SE gekocht.
Deze auto is van 1981 en is vanaf dat moment tot 2006 in het bezit geweest van een Duitse industrieel in de omgeving van Munchen. Deze man heeft de auto alle jaren echt vertroeteld. (als het regende nam hij de taxi naar zijn bedrijf en bleef de Benz in de garage (is mij verteld)) Daarna is de auto in het bezit geweest van een liefhebber die hem alleen als tweede auto gebruikte. Van hem heb ik de auto overgenomen.
Dat de twee vorige eigenaren de auto hebben vertroeteld is hem aan te zien. Originele lak en volledig roest en schadevrij. De tweede eigenaar heeft de auto nog een volledige Dinitrol-behandeling gegeven. Smetteloos Pullman interieur. De auto heeft nu 300.000 km op de klok. Bij ca 250.000 km is de V8 gereviceerd en ik heb net de automaat (preventief) laten reviceren. Bij mij gaat de auto gewoon dienst doen voor normaal vervoer. Korte ritjes maar ook lange ritten en vakantie met een forse caravan er achter.
De auto is full options en verder uitgerust met een 140 liter (netto) LPG installatie, (kleinere 58 liter benzine tank) verzwaarde vering achter en een afneembare trekhaak.
Vermeldingswaard is dat de eerste eigenaar een verlamming had aan zijn linker arm. Hij heeft daarom de lichtschakelaar naar de middenconsole laten verplaatsen en ook de richtingaanwijzerhandle zit rechts op de stuurkolom bevestigd. (even wennen) Al met al een bijzondere en zeer gave 126 die bij mij in goede handen is.